Mango tanca el millor primer semestre de la seva història
La cadena de moda catalana dispara les vendes un 6% i supera els 1.543 milions d'euros de facturació fins al juny
BarcelonaMango allarga el seu moment dolç. El grup de moda català va tancar el millor primer semestre de la seva història, amb una xifra de negoci superior als 1.543 milions d'euros, un 6,3% més que en el mateix període de l'any anterior. Amb aquestes vendes, la companyia dona per superats els efectes en la cadena de subministrament que van patir per la crisi del mar Roig i atribueix aquest repunt en la facturació a la bona acceptació per part dels clients de les seves col·leccions.
Durant el primer semestre de l'any, Mango ha llançat noves col·leccions càpsula, com la col·laboració amb la dissenyadora (i ex Spice Girl) Victoria Beckham per a la seva línia Woman, una nova col·laboració amb la sastreria italiana Boglioli per a Mango Man i noves edicions de les seves col·leccions Capsule i Selection. Precisament, entre les diferents línies de negoci, la marca ha destacat el fort creixement del segment de moda per a homes, que es dispara un 21%; mentre que la divisió de Mango Kids i Teen va vendre un 11% més. Els dissenys per a dona es mantenen com el principal motor del grup (són el 79% dels ingressos), van créixer un 4% i van aconseguir la seva xifra més gran de facturació en un semestre.
El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha assenyalat que "en un entorn molt competitiu, la companyia ha aconseguit signar el millor semestre de la història i créixer per sobre del mercat". En aquest sentit, ha remarcat que la bona evolució en la facturació consolida la seva "proposta de valor", així com el model de negoci i el pla d'expansió internacional. La marca ja té presència en més de 115 mercats i el seu negoci internacional representa més del 78% del total del grup. Per geografies, Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units són els mercats on la firma fundada per Isak Andic ha venut més durant aquest primer semestre.
Més obertures de botigues
La companyia també ha continuat inaugurant noves botigues físiques, amb 57 obertures netes, fins als 2.743 punts de venda en tot el món, dels quals 1.725 són botigues pròpies i franquiciades i 1.018 són córners. L'objectiu de Mango per al segon semestre de l'any és mantenir el creixement del seu parc de botigues i superar les 2.800 al tancament del 2024. El grup català, que celebra el seu 40è aniversari aquest 2024, va presentar el març passat el seu nou pla estratègic, amb el qual preveu superar els 4.000 milions d'euros en facturació el 2026 i obrir més de 500 establiments comercials.