Moda

Mango allarga el seu moment dolç i millora vendes en un 25%

La multinacional de moda triplicarà aquest any les seves inversions respecte al 2021

Imatge d'arxiu d'un botiga de Mango a Barcelona.
2 min

BarcelonaLa multinacional catalana de moda Mango ha augmentat les vendes un 24,8%, fins als 1.214 milions d'euros, durant els primers sis mesos de l'any en comparació amb el mateix període del 2021, segons ha informat aquest dijous la companyia. L'empresa ha avançat que aquest any destinarà 124 milions d'euros a inversions, gairebé el triple que en l'últim exercici. El grup aplicarà les noves inversions a tecnologia, logística, instal·lacions i botigues.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les xifres de vendes demostren que l'empresa està en una "nova etapa de creixement", ha dit el conseller delegat, Toni Ruiz, en un comunicat. La companyia va iniciar el 2022 afectada, primer, per les restriccions al comerç decretades per molts governs arreu del món amb l'objectiu de frenar els contagis provocats per la variant òmicron de coronavirus i, ja al març, per la guerra a Ucraïna. Posteriorment, però, l'aixecament de les mesures anticovid a la majoria de països han afavorit l'activitat al comerç en general i al sector de la moda en particular.

De fet, la invasió russa d'Ucraïna i les sancions occidentals contra el règim de Vladímir Putin van obligar la companyia a aturar l'activitat al mercat rus, d'on l'empresa es va acabar retirant. Per fer front a la sortida d'aquest país, Mango ha provisionat 20 milions d'euros.

L'empresa indica que, dels 110 països diferents on opera, en quasi tots l'evolució és positiva. I destaca sobretot els més propers, com Espanya, França, el Regne Unit i Itàlia, a més de l'Índia i els Estats Units. De fet, aquests últims països són dos dels principals focus de creixement de Mango dintre dels programes d'inversió del grup per als pròxims anys. A l'Índia, el grup vol arribar a les 56 botigues físiques aquest any, i als EUA fa uns mesos que hi ha iniciat un pla d'expansió de 100 milions d'euros per superar-hi la trentena d'establiments el 2024.

Reconversió interna

La companyia fundada per Isak Andic va tancar el 2021 amb un retorn als beneficis després de les pèrdues provocades per la pandèmia el 2020. L'empresa va dur a terme un procés de transformació el 2020 i el 2021 que la va portar a posar en marxa noves línies de roba per a adolescents, roba atemporal i roba per a la llar, a més d'integrar la marca de talles grans dintre del catàleg habitual de la firma.

Mango ja té acabades les obres de l'ampliació del centre logístic a Lliçà d'Amunt, al Vallès Oriental, que entrarà en funcionament l'any que ve i que ha comportat una inversió de 88 milions. A més, el 2024 inaugurarà la seva nova seu a Palau-Solità i Plegamans (Vallès Occidental).

stats