La família Tous recupera el control total de la companyia de joieria
La nissaga recompra el 25% de la firma catalana al fons Partners Group nou anys després que entrés al capital
BarcelonaLa família Tous torna a ser l'única propietària de la seva companyia de joieria. La nissaga catalana ha decidit recomprar el 25% de les accions que l'any 2015 va vendre al fons suís Partners Group, i així recuperar el control total de la firma prop d'una dècada després d'aquell pas històric, en què va permetre l'entrada d'un soci extern a la família per primera vegada.
Aleshores, aquest fons va entrar amb l'objectiu d'impulsar el pla de creixement i expansió de la marca amb seu a Manresa. "És una decisió encertada per dur a terme amb èxit l'ambiciós pla estratègic en què fa mesos que treballem", deia la presidenta de la firma, Alba Tous, fa una dècada. La companyia buscava un soci que pogués aportar experiència al negoci, i va apostar per Partners Group, un fons especialitzat en inversions en empreses familiars líders als seus mercats i que gestionava aleshores 37.000 milions d'euros en actius.
Ara, segons ha informat la companyia catalana de joiera i accessoris aquest dijous, després d'una "reeixida etapa de col·laboració estratègica", la família ha decidit recuperar la totalitat de les accions de Tous i seguir amb el nou pla estratègic de la companyia.
Creixement internacional
La decisió de posar fi a la col·laboració amb Partners Group arriba un cop superat el marc temporal fixat per les dues parts: des de l'entrada d'aquest fons, la facturació de Tous ha augmentat un 75%, fins a arribar a uns ingressos rècord de 477 milions d'euros l'any passat. Alhora, les vendes digitals de la companyia han passat de suposar un 2% de la facturació a un 23%; i la distribució directa s'ha duplicat, arribant al 74% el 2023. "El 2024, la companyia ha mantingut aquesta tendència positiva i mira amb optimisme el futur, amb un enfocament clar en el consumidor", ha afegit la firma en un comunicat.
Tous va tancar l'exercici del 2023 amb un benefici net de 50 milions d'euros, un 40% més que l'any anterior. El grup de joieria va facturar 447 milions d'euros, que representen un increment anual del 6%, i va destinar 38 milions a inversions. En la presentació de resultats, l'empresa va presentar un nou pla estratègic, batejat com a GEM (les sigles en anglès de growth, elevation and mindset; o "creixement, elevació i mentalitat", en català), amb el qual posa en marxa un full de ruta per "continuar impulsant la tendència actual de creixement sòlid i sostenible", posant el focus en el mercat internacional.
Governança
La direcció de la companyia seguirà en mans de l'actual conseller delegat, Carlos Soler Duffo, i la governança es mantindrà amb un consell d'administració amb quatre consellers independents i tres comissions delegades. "En aquest escenari, la firma es disposa a seguir executant el seu pla estratègic GEM, que projecta la via dels pròxims anys a través del creixement internacional, així com l'impuls digital i la innovació", assegura la firma.