Cosmètica coreana feta a Barcelona: MiiN Cosmetics factura 10 M€
La companyia obre una macrobotiga a la capital catalana i aspira arribar als 25 locals a finals d'any
BarcelonaArran de la pandèmia –i també gràcies a l'empenta de les xarxes socials– els rituals de bellesa facial en què cada pas implica un nou producte per cuidar la pell s'han fet cada cop més populars. La companyia catalana MiiN Cosmetics és una de les beneficiàries de l'auge de la cura personal en els últims anys, en el seu cas a través de la importació del fenomen de la cosmètica coreana. El país asiàtic és l'epicentre d'aquesta tendència, que la fundadora de l'empresa, la xinesa establerta a Barcelona Lilin Yang, va començar a introduir a Catalunya quan tornava amb cremes i sèrums a la maleta dels seus viatges a l'Àsia.
MiiN Cosmetics va facturar 10 milions d'euros l'any passat a través de les seves tres potes de negoci: la distribució de cosmètica coreana a altres empreses europees, el comerç online i la seva xarxa d'establiments físics, que ja compta amb 14 locals (dels quals 9 són a Espanya). L'última inauguració és, precisament, una macrobotiga de dues plantes situada al carrer Balmes de Barcelona, on la companyia també oferirà tractaments i serveis de manicura i que ha suposat una inversió de 700.000 euros. L'empresa preveu arribar als 25 punts de venda abans que s'acabi l'any i seguir creixent en mercats com Itàlia, Alemanya i França. "Creiem que en quatre o cinc anys podem arribar a les 100 botigues", explica Yang a l'ARA.
Projecte autofinançat
L'empresària, que va posar en marxa el projecte fa nou anys, treu pit del fet que fins ara s'ha autofinançat i no ha necessitat recórrer als fons d'inversió. "És rendible des del segon any de vida. Tots els beneficis els hem reinvertit", indica. De cara a aquest 2023 MiiN Cosmetics espera fer un nou salt en els seus ingressos i arribar als 17 milions d'euros. La companyia compta amb una plantilla d'un centenar de treballadors, dels quals 48 són a la seu central a Barcelona.
Encara que el focus central de la firma és la cura de la pell (compten amb dues marques pròpies que volen potenciar més), MiiN també està ampliant el seu catàleg de productes cap a altres categories com el cabell, els perfums i el maquillatge. "Ara estem venent molt a Europa, però també ens demanen més a l'Amèrica del Sud i l'Àsia", diu Yang. Entre els seus plans immediats hi ha l'obertura d'una oficina comercial a Seül per estendre la marca al bressol d'aquest univers de la bellesa.