La moda sostenible de la catalana TwoThirds s'expandeix als Estats Units
La companyia amb seu a Barcelona va facturar prop de 21 milions d'euros l'any passat
BarcelonaDues terceres parts del planeta Terra són oceà, una dada que va tornar al cap de Lutz Schwenke quan buscava un nom per batejar la seva empresa de moda sostenible. Aquest alemany havia acabat vivint a Sant Sebastià després de treballar per a les Nacions Unides a Xile. Totes dues eren destinacions de surf, una de les seves grans passions, que l'ha fet més conscient de l'emergència climàtica, fet que també té molt a veure amb el naixement de TwoThirds fa gairebé una dècada.
"Em vaig sensibilitzar amb el comerç just i em vaig posar a investigar el sector de la moda. En aquest procés vaig tornar als meus orígens i a marques que havia portat de jove, com Quicksilver i Billabong. Jo ja no hi comprava, perquè tenien logos molt grans i els colors eren molt cridaners. Així que tot va començar per crear una marca per a surfistes gentlemen, que es pogués portar a l'oficina en un divendres qualsevol, però també a la platja", explica Schwenke en conversa amb l'ARA.
Com que a Euskadi no hi trobava prou treballadors, va traslladar l'empresa a Barcelona, on manté les oficines a l'avinguda del Tibidabo. TwoThirds va començar amb els teixits sostenibles quan aquest sector encara era força incipient a Espanya i, encara que va arrencar amb materials com el cotó orgànic, n'ha anat incorporant de més innovadors com el Tencel. Aquest és un fil derivat de la polpa de l'eucaliptus, un arbre que creix molt de pressa i és fàcil de replantar. A més, la marca també fa servir lli o llana reciclats i està intentant que les fibres es fabriquin fent servir energies renovables. Pràcticament tot ha de ser produït a Europa. "Molt poc del que comprem ve de la Xina; la qualitat és el 80% de la sostenibilitat: si en tres rentats es fa malbé, no té cap sentit", assegura Schwenke.
Sense botigues físiques
El 2021 la companyia de moda sostenible amb seu a Barcelona va facturar prop de 21 milions d'euros i va tancar l'exercici amb guanys. La seva roba ja es ven arreu del Vell Continent i ara està començant a desembarcar als Estats Units, una expansió per a la qual a la llarga TwoThirds vol fer la producció de les peces en aquest país. L'empresa havia arribat a tenir botigues físiques pròpies i espais comercials als grans magatzems El Corte Inglés, però va decidir centrar tots els seus esforços en la venda online. De fet, el seu fundador insisteix que el negoci ha crescut força amb la pandèmia i l'explosió del comerç electrònic.