El Mobile fa una rebaixa dràstica i oferirà entrades a 21 euros per atraure professionals locals

La GSMA preveu que hi assisteixin presencialment entre 30.000 i 50.000 persones

3 min
John Hoffman a la presentació del Mobile World Congress del 2021

BarcelonaVisitar el Mobile World Congress (MWC) serà aquest any un 97% més barat per als visitants que vulguin l'accés més bàsic. De gairebé 800 euros que costava entrar al congrés en època prepandèmia a 21. Això només si la persona interessada és un ciutadà espanyol que treballi en l'àmbit de l'automoció, l'entreteniment, l'educació, la indústria, el comerç electrònic o en sis sectors més. Això sí, independentment del preu (segons Efe, les entrades van ara dels prop de 700 als 4.000 euros), tothom haurà de pagar 15 euros per fer-se com a mínim un test d'antígens obligatori per accedir al recinte.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

És el cop de volant que ha fet la GSMA, organitzadora de l'esdeveniment, tant per dinamitzar-ne la participació com per obrir-se a sectors que fins ara no havien trobat el seu lloc dins el congrés i apostar, així, pel teixit local. La idea és que les persones que se n'aprofitin tinguin també l'entrada a meitat de preu en les tres edicions següents, fins a la del 2024. Tot plegat va acompanyat d'un altre moviment complementari: donar fins a 300.000 euros que s'obtinguin d'aquestes entrades a programes de prevenció i tractaments del covid a Catalunya.

Ho han explicat aquest dijous Mats Granryd i John Hoffman, director general i conseller delegat de la GSMA, respectivament, a la presentació de les línies bàsiques d'aquesta pròxima edició del congrés. Han confirmat, per exemple, que el lema serà Connected Impact i que girarà al voltant de la capacitat de la tecnologia per connectar-ho tot. Preveuen que hi participin entre 30.000 i 50.000 persones presencialment, encara que tenen clar que la xifra pot ballar. Igual que la de l'espai que ocuparà el congrés, que en principi serà d'uns 100.000 metres quadrats. "Ho estem calculant perquè encara hi ha empreses que prenen decisions", s'ha justificat Hoffman. "Probablement la nit abans d'obrir les portes encara estarem lligant alguns detalls", ha afegit.

El que és clar, tal com ha reconegut, és que aquesta edició serà molt diferent de la resta. Hoffman es referia a la davallada de la participació, però també al fet que noms amb molta presència en altres edicions no hi participaran enguany. De les deu companyies amb més metres quadrats reservats el 2020, la meitat ja han avisat que no seran a Barcelona. Ericsson, Nokia i Samsung són alguns dels noms més destacats.

Quan li han preguntat per l'efecte que companyies com aquestes no hi siguin, Granryd ha sigut taxatiu: "Potser hi falten grans noms, però hi participaran els noms adequats". L'estratègia de la GSMA ha sigut defensar el caràcter híbrid de l'edició com un valor afegit. Tot i així, els dos directius han tret pit de l'oferta que hi haurà a la Fira de Barcelona: uns 600 expositors (entre grans empreses i les start-ups que participin en el 4YFN) i uns 210 ponents (el 70% dels 300 totals, si es tenen en compte els que hi participaran virtualment). "La cosa important és que tindrem dos Mobiles World Congress en nou mesos", ha plantejat Hoffman: "Hi haurà molta gent per a la qual serà més fàcil participar en el del 2022, però estem convençuts que el del 2021 serà un hit".

Els dos directius han insistit, a més, que no s'han estat de res a l'hora de posar mesures de prevenció sanitàries. L'estratègia ha estat deixar de banda possibles credencials de vacunació i optar pels tests massius i per confiar que tant els visitants com els exhibidors respectaran les mesures de seguretat. Pel que han avançat, la idea és que tot es concentri en una aplicació i que el QR per accedir-hi només permeti passar al recinte si l'apli té constància que s'ha donat negatiu en un test covid. "Serà un Mobile diferent dels altres, però passarà. I passarà cara a cara", ha insistit Hoffman.

stats