Economia07/04/2016

El Mobile situa el Prat com l'aeroport amb més creixement de la UE

L'aeroport de Barcelona va incrementar un 20,4% el nombre de passatgers al febrer, gairebé el doble que la mitjana europea i per davant de Dublín, Copenhaguen i Madrid

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

BarcelonaEl Mobile World Congress (MWC) no només va saturar metros, busos i taxis de la ciutat de Barcelona. Segons el Consell Internacional d'Aeroports-Europa (ACI EUROPE), l'aeroport del Prat va ser el que més va incrementar el nombre de passatgers de la Unió Europea el mes de febrer. L'aeroport de Barcelona va augmentar un 20,4% el volum de passatgers el segon mes de l'any, per sobre d'altres infraestructures del grup 1 –és a dir les que mouen més de 25 milions de passatgers anuals– com ara el de Dublín (+17,2%), Copenhaguen (16%) i Barajas (15,5%). Sense el MWC, el gener Barcelona havia estat el segon aeroport europeu amb més creixement de trànsit aeri, només amb Dublín per davant seu.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El Prat va tancar el febrer amb més de 2,6 milions de passatgers, i un augment especialment destacat en els passatgers intercontinentals, que van incrementar un 22%. Segons Aena, el repunt s'explica per la celebració del MWC, que aquest 2016 va avançar-se una setmana respecte de l'any passat, quan va tenir lloc la primera setmana de març. Fins al febrer, l'aeròdrom català va transportar gairebé 5,2 milions d'usuaris, un 17,4% més que el mateix període de l'any anterior. Les rutes intercontinentals que més van créixer van ser els vols amb l'Amèrica Llatina, amb un 31,5% més, seguits de l'Orient Mitjà (+31,4%) i l'Amèrica del Nord (+20,7%).

Cargando
No hay anuncios

El doble que la mitjana europea

Només hi ha un aeroport que va créixer més que el Prat el mes de febrer, però és el d'Istanbul, fora de la Unió Europea, que va transportar un 24,3% més de passatgers que el mateix mes de l'any anterior. Però si es compara amb el ritme mitjà de creixement de la resta d'infraestructures europees d'aquest tipus, el Prat gairebé el va duplicar, ja que els aeroports de la UE van créixer una mitjana del 10,4% i impulsada principalment pel sud d'Europa, amb Espanya, Grècia, Portugal i Xipre al capdavant.