Economia17/07/2015

Miró reneix amb nova imatge i obrirà 34 botigues en dos anys

Paula Solanas
i Paula Solanas

La cadena d’electrodomèstics Miró, amb seu a Martorell, vol ressorgir de les cendres. La companyia ha invertit 23 milions d’euros en un nou pla estratègic per renovar la seva imatge i convertir-se en referent del sector. Miró, que va entrar en concurs de creditors el 2011 i va ser adquirida pel fons d’inversió suís Springwater a finals de l’any passat, obrirà 34 noves botigues fins a finals del 2016, i arribarà als 100 establiments. Per completar aquesta expansió, la cadena contractarà fins a 300 nous treballadors i reubicarà cinc de les seves botigues actuals per intentar impulsar-ne les vendes. L’empresa va presentar ahir la seva nova imatge corporativa en un acte al centre comercial La Maquinista de Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

D’aquestes 34 obertures, 15 són a Catalunya, 10 al País Valencià i 4 a les Illes Balears. La resta de punts de venda es concentraran en “zones frontera” com Aragó i Castella-la Manxa. José Ignacio González, conseller delegat de Kabaena (la societat de Springwater que ara controla Miró), va avançar a l’acte que a partir del 2017 preveuen continuar creixent a través de l’adquisició d’altres operadors de dimensió mitjana. González va recordar que la companyia compta amb una “història de creixement mal planificat” que cal evitar que es repeteixi.

Cargando
No hay anuncios

Nova imatge

Miró va rebre a principis d’any un crèdit de 5 milions d’euros de la firma Gordon Brothers, especialitzada en reestructuracions empresarials, que ha ajudat a finançar aquesta reconversió. Segons el seu director comercial, Xavier Pérez Serrano, continuaran impulsant un model de botigues de proximitat d’entre 500 i 600 metres quadrats, malgrat que no descarta obrir també en centres comercials. La nova imatge canvia els colors blau i groc de l’empresa pel porpra i ha adaptat els seus locals perquè tinguin un aspecte més diàfan. “Volem ser una companyia més transparent, oberta i moderna”, va sentenciar González.