Microsoft també admet que escolta una part de les trucades de Skype
Treballadors de l'empresa transcriuen converses per "millorar els serveis de veu"
BarcelonaMicrosoft ha reconegut que els seus treballadors escolten i transcriuen una part de les indicacions de veu a l'assistent digital Cortana, així com algunes trucades de Skype. El gegant tecnològic ho ha admès després que el mitjà digital 'Vice' publiqués que la companyia utilitzava treballadors per escoltar i transcriure converses personals dels usuaris del seu programari.
Aquestes escoltes es redueixen, segons Microsoft, als casos en què els usuaris del servei utilitzen l'eina de traducció que ofereix l'aplicació. Tot i això, l'empresa ha defensat que només ho fa després que ho hagin acceptat els usuaris.
Aquest servei de traducció de Skype, que l'aplicació va presentar l'any 2015, permet que els usuaris obtinguin traduccions en forma de text en temps real quan efectuen una trucada de veu o una videotrucada amb una altra persona. Aquesta funció opera a través dels mecanismes d'intel·ligència artificial de Microsoft.
Encara que l'aplicació de Skype informa en les polítiques als usuaris que les trucades amb l'eina de traducció poden ser analitzades, no els avisa que aquest procés pot implicar la revisió de les converses per part de treballadors. Segons ha explicat 'Vice', les tasques de revisió i transcripció fetes per treballadors de Microsoft inclouen també les ordres de veu dels usuaris a l'assistent digital de Microsoft, Cortana, inclòs de sèrie en Windows 10.
Tal com passava amb Amazon i el seu assistent Alexa, Google i el seu assistent i Apple amb Siri –aquestes últimes dues companyies van anunciar la paralització dels seus programes de control de qualitat recentment–, les tasques de transcripció de Microsoft tenen com a objectiu millorar el reconeixement de veu i les traduccions d'eines com Cortana i Skype.
Microsoft ha reconegut en un comunicat enviat a 'Vice' que "recol·lecta dades de veu per proporcionar o millorar els serveis de veu com la cerca, les ordres de veu, el dictat i la traducció".
La companyia ha defensat que mira de ser "transparent" en l'ús de dades i informar els usuaris, i assegura que "obté el permís dels usuaris abans de recollir i fer servir les seves dades de veu" i que s'apliquen procediments de seguretat per respectar tant la privadesa com l'anonimat de les dades i la prohibició de difondre-les a tercers.