Empreses

Ferrovial es queda sense temps per debutar aquest trimestre a Wall Street

El regulador de la borsa dels Estats Units li demana que actualitzi la informació sobre els resultats del 2023 abans de debutar

MADRIDA falta de poc més de 10 dies perquè acabi el mes de març, Ferrovial ho té difícil per complir amb la meta que es va fixar aquest gener de debutar a Wall Street durant el primer trimestre d'aquest 2024. El fet és que la constructora ha d'"actualitzar" un seguit d'informació davant el regulador de la borsa dels Estats Units, la SEC, abans de poder fer el salt al parquetnord-americà. Tal com ha avançat Cinco Días i confirmen fonts de la companyia a l'ARA, l'empresa que presideix Rafael del Pino té pendent enviar la informació sobre els comptes anuals del 2023 presentats el 28 de febrer i en els quals va anunciar uns beneficis de fins a 460 milions d'euros, un 147% més que l'any 2022. Això implica actualitzar i adaptar l'informe americà d'auditoria estàndard, conegut com a informe 10F, i que totes les companyies estrangeres que cotitzen als Estats Units estan obligades a presentar. L'última informació que va presentar Ferrovial, el 5 de gener, recollia els resultats del 2022.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A més, segons Cinco Días, també ha de detallar la seva última inversió a l'Índia. Ferrovial, a través de la seva filial d'autopistes Cintra, va acordar comprar a GIC –el fons sobirà de Singapur– un 25% d'IRB Infrastructure Trust per un valor de 740 milions d'euros. IRB és un fons d'inversió que es dedica a les infraestructures i que compta amb 12 concessions d'autopistes a l'Índia i el compromís d'ampliar-les.

Cargando
No hay anuncios

D'aquesta manera, més d'un any després del cop d’efecte de Ferrovial –l'anunci del trasllat de la seva seu d’Espanya als Països Baixos i la intenció de cotitzar a la borsa holandesa–, la companyia continua sense assolir el seu somni americà: debutar a Wall Street (la constructora entenia que la manera més fàcil d’assolir-ho era fent-ho amb la seu a Amsterdam i no a Espanya). Fonts de la constructora treuen ferro a l'exigència de més documentació i apunten que està "dins del previst". De fet, durant l'explicació dels resultats financers del 2023, el conseller delegat de la companyia, Ignacio Madridejos, ja va reconèixer que estaven pendents d'enviar aquesta informació a la SEC. També assenyalen que la meta del primer trimestre era una "estimació" i que, al cap i a la fi, "els temps els determina la SEC". La companyia confia que, un cop s'hagi actualitzat i presentat tota la informació, l'acceptació del regulador per poder cotitzar a la borsa americana es produeixi "aviat".