Moda

Freshly Cosmetics es disculpa amb els seus empleats pels abusos laborals denunciats a l'ARA

El conseller delegat de la marca reitera que són casos del passat i que compleixen la legislació laboral

Façana de Freshly Cosmetics al centre de Barcelona.
2 min

Barcelona"El primer que ve al cap és tristesa, però està clar que amb tristesa no farem de Freshly un lloc del qual puguem estar una mica més orgullosos cada dia". Amb aquestes paraules, el cofundador i conseller delegat de Freshly Cosmetics, Miquel Antolín, s'ha dirigit a la plantilla per disculpar-se després de la publicació a l'ARA dels casos d'abusos laborals denunciats per treballadors de la marca de cosmètica catalana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'emprenedor ha demanat perdó als seus empleats "per no haver-vos pogut protegir en aquesta situació". "Sabem que hi haurà persones que us estimin que us compartiran l'article i que això no us farà sentir bé. Ho sentim moltíssim", ha escrit Antolín en un comunicat intern.

En aquest escrit, el responsable de la companyia torna a remarcar que els testimonis relatats per l'ARA corresponen a un període entre el 2020 i el 2022, quan la marca va passar de tenir un equip de 100 empleats a 250 en molt poc temps. Així i tot, alguns dels casos recollits a l'article són de persones que van ser acomiadades aquest mateix 2023 o que encara hi treballen.

Antolín també atribueix aquestes situacions a la pressió afegida del teletreball: "Estar connectat a totes les persones no era fàcil i allà vam perdre part del que som". A més, assegura que en aquell moment Freshly tenia "molts marcs mentals i coses per millorar". Com va explicar a l'ARA abans de la publicació de l'article, l'emprenedor repeteix que en l'actualitat compleixen "amb els requisits laborals necessaris" per a una empresa de la seva mida.

Acomiadaments

Pel que fa a l'arbitrarietat dels acomiadaments denunciada per alguns testimonis, Antolín explica que en cas que una persona no continuï a l'equip "es comunica de forma procedent, sigui objectiu o disciplinari, incorporant-hi sempre els motius professionals i amb la decisió meditada per diverses persones". "Sempre havent treballat amb antelació amb aquella persona els aspectes a millorar, perquè aquesta sigui l'última opció", afegeix.

En el missatge admet que "Freshly no és perfecte" i anima la plantilla a comunicar a la direcció si no se sent a gust o si té alguna proposta de millora per a l'empresa. La majoria dels testimonis del reportatge denunciaven que l'expressió d'opinions contràries estava mal vist a la companyia reusenca. "Sentim si a vegades creieu que hi ha coses que no es poden compartir, si us plau, a partir d'ara estem al vostre servei", diu Antolín.

stats