Laboral

Adeslas es presenta al concert de Muface perquè ara les condicions són "justes"

Les asseguradores tenen fins al 4 de març per sumar-se a la licitació millorada pel govern espanyol

La seu dels serveis centrals de Muface, al passeig Juan XXIII de Madrid. EUROPA PRESS
ARA
20/02/2025
2 min
Regala aquest article

BarcelonaAdeslas ha decidit finalment presentar-se al concert de Muface per donar assistència sanitària privada als 1,5 milions de funcionaris i als seus familiars que fan servir aquesta cobertura, segons ha informat aquest dijous en un comunicat. L'asseguradora considera que amb els canvis introduïts pel govern espanyol a la licitació "es pot configurar un model viable que permet donar continuïtat al servei sanitari dels funcionaris de Muface durant els pròxims tres anys, tal com ha passat al llarg dels seus gairebé 50 anys d'existència".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa havia declinat participar dues vegades en aquest concert perquè considerava que les condicions ofertes agreujarien les pèrdues que del model. "Adeslas, actuant des de la seva responsabilitat com a prestador de serveis de salut, i valorant de manera positiva l'esforç fet per l'administració, considera que el conveni actual ofereix unes condicions econòmiques justes i equilibrades, tal com se sol·licitava a l'administració per garantir-ne la viabilitat", ha assegurat la firma participada pel grup Mutua Madrileña i CaixaBank.

Les asseguradores tenen de termini fins al 4 de març per decidir si es presenten al concert de Muface, segons els plecs publicats a principis de mes. El contracte ha passat a ser d'uns 4.808,5 milions d'euros per als tres anys de durada, després de sumar-hi una dotació extra de 330,5 milions d'euros en el segon increment que els va oferir el govern espanyol. En concret, la prima pujarà un 41,2% respecte del conveni actual. L'oferta anterior, que va quedar en suspens, limitava la pujada al 33,5%.

"És una fórmula eficient"

Des d'Adeslas han tornat a defensar aquest dijous un model que també ha rebut crítiques en els últims mesos. Els seus detractors consideren que el més raonable seria que els funcionaris fessin ús dels serveis de la sanitat pública en lloc d'oferir-los la possibilitat de tenir una mútua privada. "És una fórmula eficient de prestació –el cost és inferior al del Sistema Nacional de Salut, segons tots els estudis independents– que ha ofert una assistència sanitària satisfactòria als mutualistes i als familiars que trien les asseguradores privades de forma voluntària", diu la companyia en el seu comunicat.

stats