Mercadona és el supermercat líder a Catalunya, seguit de Bon Preu i Dia

El sector va facturar 12.100 milions d'euros el 2018, un creixement del 4% des del 2016

MODEL DUAL Prestatgeries d'un supermercat Bonpreu. La cadena catalana compta amb una marca específica per als seus hipermercats, Esclat, i combina tots dos models, tot i que no aposta per superfícies de venda de més de 3.000 metres quadrats i té més presència al territori amb la seva marca de proximitat, Bonpreu.
Leandre Ibar
02/07/2019
2 min

BarcelonaEl grup valencià Mercadona va ser la cadena de supermercats amb més facturació a Catalunya el 2018, seguida de l'empresa catalana Bon Preu Esclat i de la madrilenya Dia, segons dades publicades pel departament d'Empresa de la Generalitat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'anuari comercial de la distribució comercial, presentat aquest dimarts, no ofereix xifres exactes sobre les vendes, tot i que situa els supermercats en diferents franges. D'aquesta manera, Mercadona tornaria a ser líder (ja ho era el 2016, l'últim exercici amb dades), ja que acumularia entre un 10% i un 15% de la facturació dels supermercats catalans. L'anuari aclareix que Bon Preu se situaria en la segona posició i en la tercera, Dia, en tots dos casos entre el 5% i el 10% del total de vendes. Aquestes dues cadenes s'haurien intercanviat les posicions de fa tres anys, la qual cosa reflecteix la situació de les dues empreses.

Mentre que, per culpa de l'elevat deute, Dia ha passat uns mesos convulsos que han acabat amb una opa, Bon Preu ha mantingut un ritme de creixement relativament sostingut en els últims anys, malgrat el conflicte entre els germans Joan i Josep Font, els dos accionistes del grup.

També en aquesta franja, però amb menys quota de facturació, hi ha Carrefour, Eroski (Caprabo), BonÀrea i Consum. Altres companyies com Lidl, Condis, El Corte Inglés, Miquel Alimentació i Auchan (Alcampo) van assolir entre el 2% i el 5% del total de vendes.

En total, les vendes del sector de la distribució van superar els 12.100 milions d'euros l'any passat, un creixement del 4% en relació amb l'últim anuari, del 2016. La superfície també es va incrementar en el mateix període, en aquest cas un 7,6%, fins als 2,4 milions de metres quadrats entre totes les cadenes.

De fet, el document elaborat pel Govern sí que dóna dades sobre quota de mercat en superfície dels establiments, que també va liderar Mercadona amb un 15,6%, mentre que Dia va assolir un 12% i Bon Preu, un 9,3%. Els segueixen Caprabo –propietat de la cooperativa basca Eroski–, amb un 9,2%; la cadena catalana Condis, amb un 8,3%, i la francesa Carrefour, amb un 6,6%.

Les empreses de supermercats que operen a Catalunya van donar feina el 2018 a 63.144 persones (un 5,8% més el 2018), mentre que van tancar l'exercici amb poc més de 5.000 establiments amb una superfície mitjana de 483 metres quadrats.

stats