Economia13/03/2018

Mercadona redueix a la meitat el benefici el 2017 per la inversió en la reforma dels supermercats

Juan Roig ha destacat que la situació política a Catalunya no ha afectat les vendes

Daniel Martín
i Daniel Martín

ValènciaEl president de Mercadona, Juan Roig, ha anunciat avui que les vendes de la cadena alimentària van créixer el 2017 un 6%, i van passar dels 21.623 milions del 2016 als 22.915 de l'any passat. Tot i aquest augment, el benefici net de la cadena alimentària es va reduir un 49%, i es va escurçar fins als 322 milions. El motiu d'aquesta reducció és que l'empresa va destinar 1.008 milions a "fer més eficients" els seus supermercats, fet que va exigir una inversió un 47% superior a la del 2016, quan va gastar en la millora dels seus establiments 685 milions.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A hores d'ara, la cadena alimentària nascuda al País Valencià, ja ha reformat 157 supermercats, una xifra molt petita si es té en compte que l'empresa pretén haver renovat 1.100 establiments l'any 2020 i 1.600 el 2023. Per assolir aquest objectiu, la companyia destinarà 8.500 milions. Així ho ha detallat aquest matí Juan Roig durant la presentació dels resultats de la companyia que s'ha celebrat a la localitat valenciana de Puçol (l'Horta). "Ens havíem quedat obsolets en el nostre tipus de botigues", ha explicat el president de Mercadona, que ha destacat que els nous establiments incorporen millores en l'accessibilitat i la comoditat per al client.

Cargando
No hay anuncios

Dels 1.008 milions d'euros invertits al llarg del 2017, 481 s'han dedicat a reformar botigues, 186 a les seccions de fresc, 175 milions a construir blocs logístics, 141 milions a la transformació digital i 25 a compres i formació de treballadors per a la pròxima obertura a Portugal, prevista per al 2019.

Pel que fa als dividends, l'empresa ha repartit 126 milions, el 93% dels quals han estat per a Juan Roig, la seva muller Hortensia Herrero i Francisco Roig, president del Vila-real CF i de l'empresa ceràmica Pamesa. L'altre 7% de la companyia pertany a l'empresari Rafael Gómez.

Cargando
No hay anuncios

5.000 treballadors més

Pel que fa a la plantilla, va augmentar l'any passat en 5.000 treballadors, i va créixer des dels 79.000 empleats fins als 84.000; la retribució va incrementar, doncs, un 1,1%. Del conjunt d'empleats de l'empresa, el 64% són dones, un percentatge que es redueix a l'equip directiu, on suposen el 47% del total.

Cargando
No hay anuncios

Venda per internet

Un element clau del 2018 serà la posada en marxa de la venda per internet, que necessitarà una inversió de 20 milions d'euros i que estarà disponible en el segon semestre de l'any, tot i que només a la ciutat de València. La companyia té la intenció d'operar el 2020 en la resta de grans ciutats espanyoles. "Ho provarem. Sabem que tindrem èxit, però no sabem com; ens caldrà descobrir com respon el client", ha subratllat Roig, que ha admès que a hores d'ara el negoci mitjançant la xarxa no supera l'1% de les vendes.

Cargando
No hay anuncios

Una peça fonamental en aquesta aposta serà la millora del transport dels productes. És per això que l'empresa ha decidit que no servirà des dels magatzems, sinó des dels supermercats, i mitjançant vehicles de tres temperatures fabricats expressament per a la cadena alimentària.

La situació política a Catalunya no ha afectat les vendes

L'empresari valencià també ha destacat que la situació política viscuda a Catalunya durant l'últim trimestre del 2017 no ha modificat les vendes de la companyia i que el comportament del ciutadà és "el mateix". "No hem notat res", ha subratllat Roig, que sí que ha admès que "estàvem preocupats per la situació que es viu a Catalunya i continuem preocupats".

Cargando
No hay anuncios

Un de quatre euros va a Mercadona

Cargando
No hay anuncios

El 2017 la cadena alimentària va incrementar la quota de mercat l'1,2%, fins a superar ja el 24%. És a dir, que un de cada quatre euros dels que els espanyols dediquen a omplir el cistell de la compra se'ls gasten a Mercadona.

Objectius del 2018

Per al 2018, Mercadona ha previst un incrementar les vendes un 2,5%, invertir 1.500 milions i augmentar la plantilla en 1.000 treballadors. El resultat d'aquesta equació hauria de ser un creixement del 2,5% dels beneficis i, així, assolir els 330 milions.