MediaMarkt canvia el seu model de negoci a Europa amb una botiga pilot a Cornellà

La cadena alemanya fa un gir i aposta pels serveis postvenda i l'experiència de compra

L'establiment de MediaMarkt al centre comercial Splau acull la prova pilot del nou model de negoci de la companyia.
Leandre Ibar
10/10/2019
2 min

BarcelonaLa cadena alemanya de productes tecnològics MediaMarkt ha iniciat un canvi del seu model de negoci amb una prova pilot europea a la seva botiga del centre comercial Splau, a Cornellà i el Prat de Llobregat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'establiment de MediaMarkt a Cornellà és el primer d'Europa a implantar una nova organització de l'espai i a ampliar tant la presència dels serveis postvenda com l'experiència de compra a les botigues. D'aquesta manera, la cadena alemanya abandonarà gradualment el model de botiga actual, centrat en l'exposició de productes per categories. El nou model preveu que les botigues s'organitzin a partir dels patrons de comportament i de les preferències dels usuaris, i destina més espai a les grans marques i a l'atenció al client, així com a la interacció dels consumidors amb els productes.

Des d'un punt de vista comercial, l'empresa alemanya s'ha distingit fins ara dels seus competidors per les agressives campanyes publicitàries i l'èmfasi en els preus baixos, un model que ara busca reorientar. "Seguirem amb el nostre ADN", ha indicat Alberto Álvarez, conseller delegat de MediaMarkt Iberia, però, a més, la companyia vol potenciar "la relació a llarg termini amb el client" i no centrar-se "només en el preu". "El consumidor cada vegada és més tecnològic. Amb vendre no n'hi ha prou, s'ha de sentir acompanyat", ha afegit Álvarez.

MediaMarkt ha triat la seva botiga de Cornellà –on ha invertit un milió d’euros per readaptar-la– per iniciar el programa pilot, perquè considera que el mercat espanyol és "molt més permeable a la innovació" que altres països europeus i és un bon banc de proves per a serveis de relació directa amb el consumidor, segons Álvarez. A més, també ha influït en la decisió la proximitat del local amb les oficines centrals a Espanya, ubicades al Prat, on la firma també té un hub d'innovació.

Si el projecte funciona, la cadena començarà a implantar el nou model d'establiments a la resta de botigues d'Espanya a partir del febrer de l'any vinent, un cop superada la campanya de Nadal, començant pels locals de Gavà, Terrassa i Parets del Vallès. Després de l'expansió a la resta de l'Estat, l'empresa preveu estendre-ho a tot Europa entre els mesos de juny i setembre del 2020.

L'empresa ja va replantejar un primer gir en el seu model de negoci amb l'obertura de botigues al centre de les grans ciutats, lluny dels grans establiments en centres comercials situats als afores. En el cas de Barcelona, el 2015 MediaMarkt va obrir un establiment a escassos metres de la plaça Catalunya.

Des del 2017, la matriu de MediaMarkt, Ceconomy, també és el principal accionista del grup de distribució francès FNAC, amb el qual competeix en el segment de productes tecnològics i telefonia i del qual controla un 24% de la propietat.

stats