Economia08/09/2015

Mango traspassarà tot el negoci ‘online’ a la matriu del grup

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

Mango reorganitza el seu negoci online. La principal cadena de moda catalana, presidida per Isak Andic, ja va viure un procés de reorganització de la seva cúpula directiva a principis d’aquest any amb la sortida d’Enric Casi com a director general i el traspàs d’algunes de les seves funcions a l’actual conseller delegat, Jonathan Andic, fill d’Isak. Però, a més, Mango també està reorganitzant una de les divisions del negoci que li reporta any rere any un percentatge creixent de la facturació. Es tracta de la filial de vendes a través d’internet. Mango va ser una de les pioneres de la venda per internet i va crear la societat Mango-On Line l’any 2000, quan va començar a vendre a la xarxa. Ara, però, la matriu de l’empresa està absorbint progressivament aquesta filial per aconseguir “una gestió òptima”, segons va explicar a l’ARA un portaveu.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En els resultats anuals del 2014 que Mango va publicar a l’abril, la cadena afirmava que, dels 2.107 milions facturats, un 9% corresponia a les vendes a través de la xarxa, una divisió per la qual la companyia ha apostat amb força. Per reforçar la venda online, per exemple, aquest any va reforçar la seva capacitat de distribució amb un nou centre logístic a Alemanya, que se suma als que ja té a Turquia, els Estats Units, la Xina i Rússia. Actualment, Mango ven en 88 països.

Cargando
No hay anuncios

Cauen les vendes de la filial

En total, el 2014 el negoci online de Mango va facturar 183 milions, un 37% més que els 115 milions del 2013. En canvi, la societat creada expressament per al comerç en línia va vendre 77 milions, un 12% menys el 2014 i, de fet, la facturació d’aquesta divisió només suposa la meitat del total d’ingressos que la cadena atribueix al negoci a través de la xarxa.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta tendència a la fusió contrasta amb la que utilitza un els seus rivals directes, Inditex, que agrupa la majoria del seu negoci online a través de les societats Fashion Retail i ITX Fashion, i que va incrementar un 13% les vendes a través d’aquest canal en el seu últim exercici fiscal, tancat el febrer del 2015.