Mango redueix les seves pèrdues un 45%, fins als 33 milions d'euros el 2017
La cadena de moda catalana va facturar gairebé 2.200 milions, un 3% menys que l'any anterior
BarcelonaMango està digerint a poc a poc el pla de transformació de negoci que va posar en marxa fa un parell d'anys per adaptar-se al 'fast fashion' [la moda ràpida]. El 2017 la cadena de moda catalana va reduir un 45% les seves pèrdues, i va passar de 61 milions d'euros en negatiu el 2016 a perdre 33 milions durant l'últim exercici.
Les vendes de la companyia també van disminuir un 3% més, fins als 2.194 milions d'euros. Amb tot, la companyia ha aconseguit un ebitda –és a dir, el resultat abans d'impostos, interessos, amortitzacions i altres– de 115 milions: és un 50% més del que van aconseguir el 2016, quan aquest resultat es va reduir fins als 77 milions.
La companyia assegura que l'exercici s'ha dividit en dos semestres molt diferenciats: en el primer, el resultat brut (l'ebitda) ha registrat una important millora en comparació amb el 2016, mentre que el segon ha tingut un creixement més moderat, afectat per les altes temperatures en els principals mercats en què opera aquesta cadena internacional.
Si el comportament de les vendes en el segon semestre hagués sigut similar a la primera meitat de l'any, el grup "hauria entrat en el camí dels beneficis", tal com ja havia previst l'any passat, segons detalla el vicepresident executiu de Mango, Daniel López.
"Confiem a seguir millorant el 2018. En el tancament del mes de juliol hem aconseguit grans millores i les vendes totals han experimentat una molt bona evolució", ha apuntat el directiu, que defensa que l'actual model de negoci de Mango "és el camí a seguir". López es refereix al canvi cap al nou model de producció que ha engegat el sector de la moda –a remolc del que fa Inditex–, basat en la omnicanalitat i el 'fast fashion', és a dir, a proveir les botigues cada quinze dies amb nous productes per canviar els aparadors i les prestatgeries i fomentar encara més l'entrada a la botiga.
Mango assegura que en l'últim any també ha fet un important exercici de sanejament del seu balanç que ha comportat una forta retallada dels seus passius bancaris i una reducció del seu deute financer net. A 31 de desembre del 2017, el deute financer net del grup va disminuir un 33%, en passar de 617 a 415 milions d'euros, cosa que "millora substancialment la situació patrimonial del grup".
Mango vol arribar a l'Iran i Ucraïna
Dels 2.194 milions de facturació de l'any passat, el 77% corresponen a l'activitat internacional i el 23% restant al mercat espanyol. Pel que fa a les vendes en línia, la companyia ha explicat que ja representen el 15,5% del total de la facturació de Mango, amb 339,2 milions d'euros, i el grup espera que continuïn creixent, fins a arribar al 20% el 2019, un any abans del previst.
La cadena ja ven en línia a 83 països i aquest any es planteja arribar a l'Iran i Ucraïna. De fet, la companyia ha explicat que l'any passat va invertir 45 milions d'euros per millorar els seus sistemes tecnològics i espera repetir l'operació, amb una inversió de 50 milions més aquest 2018.
Per accelerar la seva transformació digital, la firma també ha fitxat Jordi Álex Moreno com a nou director de tecnologies de la informació i comunicacions. Moreno s'ha incorporat al comitè de direcció i al comitè executiu de Mango, cosa que "li permetrà contribuir directament al màxim nivell", segons destaca l'empresa.
La companyia que presideix Isak Andic va finalitzar l'exercici amb 211 'megastores' (botigues amb més de 1.000 metres quadrats), 20 de les quals van obrir portes l'any passat. Al tancament de l'exercici, la cadena comptava amb 2.190 botigues en 110 països i una superfície de venda de 812.000 metres quadrats, un 1,8% més que l'any anterior.