TÈXTIL

Mango creix un 20% tot i la crisi

L'empresa catalana retalla un 70% l'obertura de noves botigues

Dani Sánchez Ugart
11/04/2013
2 min

Barcelona.El canvi d'estratègia de Mango -que aquest any va anunciar una reducció de preus del 20% i l'abandonament d'alguns mercats, com el brasiler- ja ha donat els primers resultats. La primera empresa tèxtil catalana en volum de facturació va vendre el 2012 un 20% més que l'any anterior gràcies al creixement dels mercats exteriors, d'on van venir el 84% dels ingressos, segons va informar ahir la companyia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En total, les vendes del grup van arribar als 1.691 milions d'euros, gairebé 300 milions més dels que va facturar el 2011. Aleshores, amb unes vendes de 1.408 milions, els ingressos de l'empresa van créixer un 11% respecte al 2010. Per tant, l'any passat, en plena recessió a Espanya, Mango va aconseguir duplicar el ritme de creixement.

A mig camí dels objectius

Però tot i aquesta millora, l'empresa s'ha quedat a mig camí dels seus objectius explicitats. A principis del 2012, després d'anunciar una dràstica retallada de preus, l'empresa va preveure que la facturació creixeria el 2012 un 30%: un ritme mai vist en la seva història. Mango volia assolir aquestes xifres repensant l'estratègia de creixement, que fins llavors havia donat una certa rellevància a l'obertura d'espais en centres comercials. La companyia volia tornar a centrar-se en les botigues pròpies i en les franquícies. Per aquest motiu la firma ja va assumir que obriria menys punts de venda que el 2011, quan va inaugurar-ne 644 -incloent-hi els córners en centres comercials- i esperava fer unes 300 inauguracions. Però tot i que la previsió ja era d'una retallada del 50% de les obertures, l'ajust en realitat ha estat més sever. El ritme de creixement s'ha frenat en un 70% respecte al 2011, i l'any passat Mango va obrir 197 botigues (180 de les quals fora d'Espanya).

Les vendes a internet de Mango van experimentar un creixement del 93% l'any passat, en comparació amb el 2011, un ritme que preveu mantenir aquest any. Tot i així, la facturació total per aquest canal encara és poc significativa: de 70 milions d'euros en els 46 mercats on opera el servei. Al llarg d'aquest 2013, la companyia preveu llançar una línia de roba per a nens i una de roba íntima, que se sumaran a les línies de roba de dona, d'home i complements que ja té l'empresa.

stats