Economia09/08/2015

Llum verda a Foment per triar el primer competidor de Renfe en transport de viatgers

El Consell d'Estat dóna el vistiplau a la privatització del corredor Madrid-València

Europa Press
i Europa Press

MadridEl Ministeri de Foment ja té el vistiplau del Consell d'Estat per iniciar el procés pel qual elegirà el primer operador privat que entrarà a competir amb Renfe en transport de viatgers en tren, segons ha indicat la titular del departament, Ana Pastor.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"El Consell d'Estat va contestar la setmana passada l'Ordre Ministerial que regularà el procés, estem pendents dels informes interns del servei jurídic del ministeri", ha explicat la ministra en una entrevista amb Europa Press.

Cargando
No hay anuncios

Sobre els terminis perquè la primera empresa ferroviària de passatgers privada comenci a operar, Pastor s'ha remès als terminis del procés. "Cal llançar un concurs obert i dependrà de les fases d'aquest procés", ha assenyalat.

Amb aquest concurs, Foment seleccionarà una empresa privada a la qual concedirà un 'títol habilitant' que li permetrà transportar viatgers pel corredor de Llevant en competència amb Renfe.

Cargando
No hay anuncios

Ana Pastor ha remarcat el caràcter "progressiu" amb el qual el seu departament ha dissenyat el procés de liberalització del transport de passatgers en tren. Segons els plans de Foment, en una primera fase de set anys s'intruduirà un sol operador privat que competirà amb Renfe només en les diferents connexions que permet el corredor AVE i de línies convencionals que uneix Madrid amb València i altres ciutats del Llevant.

Entre les empreses privades que estan interessades a entrar en aquest mercat i que ja tenen llicència d'operador ferroviari hi ha les constructores ACS, Acciona, Ferrovial i Comsa, les companyies de transport en autobús Alsa i Interbús, i el grup Globalia.

Cargando
No hay anuncios

La liberalització del transport de viatgers en tren es produirà quan el servei d'alta velocitat i llarga distància, fins ara monopoli de Renfe, encadena augments en el nombre de viatgers transportats. Fins al juliol, i segons les dades aportades per la ministra, el nombre de viatgers es va incrementar un 7%, fins als 17,4 milions de passatgers.