Un llarg litigi posa fi a onze naus industrials del polígon Sesrovires
L'Ajuntament de Sant Esteve licita el projecte d'enderroc després del quart intent per legalitzar les naus
BarcelonaL’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires ha iniciat els tràmits per enderrocar onze naus industrials del polígon industrial Sesrovires, on hi ha una desena d’empreses instal·lades. Així, segons ha pogut confirmar l'ARA, aquestes construccions aniran a terra després d’un llarg litigi. El consistori ha licitat ara per 47.839 euros el projecte executiu d’enderroc de les naus industrials, segons informen fonts de la família inicialment propietària dels terrenys. Un pressupost que només és per al projecte, ja que l’enderroc en si i les indemnitzacions als ocupants seran molt superiors. De fet, una interlocutòria del jutjat ja va establir que l’Ajuntament havia de dipositar o avalar 4,6 milions d’euros per indemnitzar els afectats.
El cas ve del segle passat. L’any 1995 l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires va fer la reparcel·lació del polígon industrial Sesrovires, que a hores d’ara té unes 200 naus industrials i ocupa 43 hectàrees. El problema va començar quan el 1998, tres anys després de la reparcel·lació, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la va declarar nul·la. Aquesta decisió comportava també la nul·litat de les llicències que s’havien concedit per aixecar les naus industrials. A aquest problema s’hi suma un altre plet sobre la propietat d’uns terrenys que formen part d’aquest polígon, d’uns 20.000 metres quadrats, on hi ha les naus que ara s’han d’enderrocar.
Aquests terrenys eren propietat d’una família del poble, els Farràs, però es van inscriure a nom d’un altre propietari. Les diferents branques de la família han reclamat –i els tribunals els han reconegut– la propietat dels terrenys. La família i el consistori es van embolicar en una sèrie de litigis, i l’any 2010 un jutjat va decretar l’enderroc d’aquestes naus. La sentència va ser confirmada el 2013 pel TSJC. El problema és que hi havia tercers afectats. Són els que van construir, comprar o hipotecar aquelles naus, que es van fer amb unes llicències d’obres que, un cop anul·lada la parcel·lació, també són nul·les.
Amenaces de multa
El jutjat contenciós número 12 de Barcelona, el juliol d’aquest any, va desestimar el quart intent de l’Ajuntament de legalitzar les naus industrials i va advertir al consistori que, en cas de no iniciar el compliment de l’ordre d’enderroc, podria imposar multes a les autoritats responsables.