Economia15/05/2018

Liquats Vegetals triplica la seva facturació en quatre anys

L’any passat va estrenar una ampliació de la seva planta de producció, ubicada a Viladrau, fet que li ha de permetre gairebé duplicar la producció, fins als 150 milions de litres

Dani Cordero
i Dani Cordero

El fabricant català de begudes Liquats Vegetals va superar l’any passat els 60 milions d’euros de facturació, una xifra que suposa haver triplicat les seves vendes en els últims quatre anys. La companyia, a més, preveu mantenir el mateix ritme de creixement. L’any passat va estrenar una ampliació de la seva planta de producció, ubicada a Viladrau, fet que li ha de permetre gairebé duplicar la producció, fins als 150 milions de litre. “Esperem poder omplir aquesta fàbrica en entre tres i cinc anys”, explica la directora general de la companyia, Laura Erra.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Una pota de creixement seran les exportacions, que actualment només representen un 10% de les vendes. En cinc anys, diu Erra, aquest percentatge hauria de créixer fins al 35% de la facturació.

Cargando
No hay anuncios

El fabricant, de capital familiar i que va ser el pioner a Espanya a produir batuts de proteïna vegetal, opera amb les marques comercials YoSoy, Monsoy i Almendrola. Yosoy és la tercera marca més venuda a Espanya en la seva categoria, després d’Alpro i Vivesoy. Segons dades de Nielsen, té una quota de mercat del 11%. Ara, però, la companyia haurà d’assumir el repte de competir amb els grans grups de begudes que han decidit entrar en aquest segment, cada vegada més popular als supermercats i que estan aconseguint acaparar quota de mercat als productes làctics. Erra defensa que aquesta incorporació al mercat facilitarà que aquests tipus de begudes passin a ser de consum generalitzat.

Perfilant nous productes

Liquats Vegetals acaba d’introduir un nou envàs en el seu catàleg, més petit, de manera que les seves begudes puguin ser consumides en qualsevol banda. “El consumidor ens demana un producte per prendre fora de casa i nosaltres aspirem a competir amb qualsevol beguda”, explica Erra, convençuda que la companyia té recorregut per continuar aportant nous productes. Tot i que no concreta possibles novetats en el seu catàleg, sí que admet que les llets de soja, civada, ametlla, xufla, coco o arròs que ofereixen actualment es poden convertir en la base d’altres productes com els iogurts i els gelats amb aquestes bases. Sobre la taula també hi ha la possibilitat de desembarcar en la producció de la seva primera matèria: especialment la civada.