En un moment en què els operadors mòbils europeus s'afanyen a guanyar dimensió (convidats per la Unió Europea i apressats pels gegants nord-americans, que ja miren cap a Europa) i que el lliure mercat a la Unió és una realitat des de fa una dècada, és un anacronisme que els operadors segrestin els seus clients en els seus mercats d'origen i penalitzin la mobilitat (quina paradoxa!). El consumidor vol i té dret a connectar-se (i trucar) a un preu raonable a qualsevol lloc de la Unió Europea, sense fronteres invisibles però que són ben reals per a la seva butxaca.
No pot ser que els avantatges que ens ofereixen les aplicacions mòbils (premsa, reserves, mapes...) ens els treguin unes tarifes obsoletes. Els vells monopolis s'han de reinventar (res que sigui diferent del que ja han fet tants altres sectors) i preparar-se per rebre nous competidors. Alguns ja hi són i d'altres estan per arribar. El mateix mercat per a tots, en igualtat de condicions (és a dir, sense privilegis).
Guanyarà el consumidor.