Level insisteix que estudia el vol directe entre Barcelona i Tòquio

El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, assegura que hi ha "oportunitats" per oferir la ruta

El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, acompanyat dels presidents d'Iberia i Vueling.
Paula Solanas
24/09/2017
2 min

L'Hospitalet de LlobregatLevel –la marca per al llarg radi 'low cost' d'IAG al Prat– encara guarda un secret que no ha desvelat: la nova ruta que la competidora de Norwegian afegirà per a la seva temporada d'hivern. El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, no ha fet cap anunci aquest diumenge durant la seva intervenció al congrés mundial del sector aeronàutic World Routes 2017, que ha arrencat aquest diumenge també a Barcelona, però ha deixat algunes pistes. El directiu del hòlding d'aerolínies ha reiterat que Level veu prou demanda i oportunitats per obrir una ruta directa entre Barcelona i Tòquio.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Anar a l'est [Àsia] és més difícil que a l'oest [Estats Units], però hi ha oportunitats que mirarem", ha explicat Walsh, que s'ha referit específicament a Tòquio com a possible nova ruta. En el primer anunci de la creació de Level, el conseller delegat havia inclòs la capital japonesa com una de les destinacions que oferiria la marca, però el seu nom va caure quan va arribar la presentació de la temporada d'estiu.

Com ja va explicar l'ARA, aquesta connexió és especialment complicada en termes de regulació de drets aeris, sobretot per les condicions restrictives imposades per Rússia en els vols que travessen Sibèria, com Tòquio en aquest cas. No obstant, fonts del sector opinen que Level ho tindria més fàcil que altres companyies per arrencar el vol gràcies a Iberia, que ja opera aquest vol des de Madrid. En tot cas, encara caldria renegociar el conveni bilateral actual entre Espanya i Rússia en certa manera perquè inclogués més freqüències, a més de Barcelona com a aeroport d'origen i destinació.

Walsh s'ha mostrat confiat amb l'evolució de Level i ha assegurat que la marca ja serà rendible aquest any. El conseller delegat d'IAG ha defensat el model sostenible del llarg radi de baix cost: "Hem obert un públic nou que abans no volava amb llarg radi". En aquest sentit, ha assegurat que l'operativa de Level no ha 'canibalitzat' l'operativa d'Iberia a Barajas, des d'on ofereix algunes de les mateixes rutes com ara Buenos Aires o Miami. A més, ha confirmat que Level afegirà dos avions aquest any a la seva operativa a Barcelona.

Frec a frec amb Norwegian

A diferència d'anteriors intervencions, en què el nom de la competència pràcticament no es pronunciava, Walsh ha elogiat Norwegian com a precursor en el segment del llarg radi 'low cost' i ha assegurat que vol "guanyar" l'aerolínia escandinava amb una "competència justa". Tot i així, el primer directiu d'IAG ha aprofitat la seva intervenció al congrés per treure pit i comentar aspectes que, segons la seva opinió, fan que la flota de Level superi la noruega.

Walsh també ha comentat la crisi de Ryanair durant l'última setmana, amb cancel·lacions massives de vols, però ha tret ferro a l'assumpte dient que ho arreglarien. "Ho arreglaran, la seva habilitat per arreglar coses no té comparació. Tots n'aprendrem", ha comentat el conseller delegat. D'altra banda, ha descartat que IAG no té cap interès a fer una oferta per comprar Alitalia, encara que ha confirmat que sí que havia apostat per quedar-se algunes parts de la fallida Air Berlin.

stats