L’estratègia elèctrica de Torrot, el ‘salvador’ de Gas Gas
El fabricant de bicicletes i motocicletes elèctriques Torrot ha començat a produir a Mataró el seu primer escúterelèctric, el Torrot Muvi, que presentarà oficialment d’aquí poques setmanes a la fira de la moto de Milà. Aquest vehicle és el nucli del projecte industrial que l’empresa catalana vol desplegar els pròxims mesos i que va arrencar quan Ivan Contreras, conseller delegat de la companyia, va comprar-la el febrer d’aquest any als antics propietaris. La motocicleta Muvi és el primer vehicle urbà que comercialitza l’empresa, fins ara especialitzada en motocicletes de trial i enduro infantils i bicicletes, elèctriques en tots dos casos.
Torrot, una marca històrica en el món de la mobilitat sobre dues rodes, ha sorprès aquesta setmana amb la millor oferta per quedar-se el fabricant de motocicletes de muntanya Gas Gas, actualment en liquidació. Els 9,6 milions que ha posat sobre la taula juntament amb un fons d’inversió amb qui s’ha associat per a l’operació poden servir perquè el jutge els adjudiqui una maquinària i unes instal·lacions que acompanyarien l’expansió industrial que es proposa Torrot.
L’objectiu és arribar a unes vendes de 3.000 unitats del nou escúteren el primer any sencer en producció, el 2016, segons va explicar Contreras a l’ARA. Aquest any espera vendre unes 500 unitats de les dues versions que hi ha al mercat, la de 50 cc i la de 125 cc. El preu de sortida del vehicle són uns 3.200 euros. “La tecnologia té un pes molt important en la moto, no només perquè és 100% elèctrica sinó perquè incorpora una pantalla que permet connectar el vehicle amb el mòbil”, va afegir el director.
La Torrot Muvi té una autonomia de 110 quilòmetres. A més a més, la bateria és extraïble, de manera que es pot posar a carregar en qualsevol endoll sense necessitat d’adaptar cap plaça d’aparcament, segons Contreras.
El mercat internacional serà clau per aconseguir els objectius de vendes i facturació marcats. En això l’empresa ja ha començat a fer els primers passos aquest any. Les motocicletes infantils (per a nens de 6 a 8 anys) i les bicicletes Torrot ja s’exporten a 17 països de tot el món. Els mercats més forts són a Europa (Alemanya, Àustria o França), però n’exporta a destinacions llunyanes com Mèxic i en altres de més exòtiques, com Austràlia. Torrot tancarà el 2015 amb uns ingressos de dos milions d’euros i multiplicarà per quatre la facturació de l’any passat. Si s’aconsegueixen vendre 3.000 motocicletes, la facturació global de Torrot hauria de disparar-se a 12 milions el 2016.
El renaixement d’un històric
El projecte de Torrot és una nova oportunitat per rellançar la marca, que es remunta als anys 40. Un emprenedor basc, Luis Iriondo, va ser-ne el fundador i primer propietari i va fer fortuna venent ciclomotors com el Mustang i bicicletes com la Cross MX, que apareixia a la mítica sèrie dels 70 Verano azul. Després d’anys desapareguda, Torrot va renéixer el 2011 de la mà d’uns emprenedors catalans fins que aquest any la va comprar Contreras.
El director de la companyia explica que volen focalitzar-se en la mobilitat elèctrica amb altes dosis de tecnologia. De fet, el seu model de moto infantil incorpora un sistema que permet a un adult aturar el motor a distància des del mòbil. Torrot també està a punt de llançar una nova moto elèctrica per a la franja de 10 a 13 anys. Si s’acaba adjudicant Gas Gas, mantindrà aquesta marca i el producte que feia fins ara i salvarà 55 llocs de treball.