BarcelonaGairebé tots els detalls de la sortida a borsa d’Aena ja estan sobre la taula. Però falta el definitiu, el fullet de l’oferta pública de venda (OPV), que el consell de ministres tenia previst enviar ahir a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i que finalment no va ser enviat, fet que amenaça d’endarrerir la sortida a borsa de la companyia pública, prevista per al 12 de novembre. Ahir, el consell consultiu sobre privatitzacions va publicar l’informe definitiu que defineix tots els detalls de la venda, i només faltava el vistiplau del consell de ministres per iniciar els tràmits. Però el gabinet del president espanyol, Mariano Rajoy, no va tractar l’assumpte a la seva reunió, cosa que va obligar a ajornar l’enviament de la paperassa.
De tota manera, gràcies a l’informe del consell consultiu ja se saben la majoria de detalls de l’operació. La forquilla de preus per acció es va establir entre els 41,5 i els 53,5 euros, fet que valora la companyia en una xifra d’entre 6.225 i 8.025 milions d’euros, en la part alta de les previsions del govern espanyol. Si es fixa el preu per la part alta de la forquilla, en quedarien fora alguns dels accionistes de referència, com Ferrovial, que va posar sobre la taula un màxim per acció de 48,66 euros, més una prima de 15 cèntims. També s’estableix que el 10% de l’empresa sigui per a particulars -incloent-hi els empleats que ho vulguin- i la resta per a grans inversors. Els primers podran invertir-hi entre 1.500 i 200.000 euros.
Els experts consultats ahir per l’agència de notícies Europa Press van coincidir a assenyalar que el fet que l’Estat conservi la majoria de les accions de la nova Aena (se’n vendrà el 49%) resta interès a l’operació i això pot haver incidit en la fixació d’un preu baix, segons Felipe López, de Selfbank. Amb les xifres que hi ha sobre la taula, la d’Aena serà una de les OPV més importants de l’any a Europa.