L'entrada de Movistar al negoci de les alarmes n'abarateix el cost
Entitats financeres ofereixen descomptes a les hipoteques a canvi de contractar seguretat per a la llar
BarcelonaLa venda d’alarmes està cada vegada més estesa. Els motius són diversos, des de la inclusió de les alarmes en productes financers com assegurances i hipoteques fins a l’estratègia de les companyies de seguretat. L'increment en la contractació de sistemes de seguretat per al domicili també va de la mà de la presència periòdica de l’ocupació d’immobles en el debat públic, un fenomen molt magnificat en alguns mitjans. El mateix passa amb els robatoris a les llars, que són un problema real en alguns municipis o barris, però que, en general, no passen de ser un fenomen puntual a la majoria d’indrets del país.
Sigui com sigui, cada cop són més els bancs que ofereixen als clients que demanen una hipoteca la venda d'una alarma. Segons la llei, una entitat financera no pot vincular l’aprovació d’una hipoteca a la contractació d’altres serveis –amb l’excepció d’assegurances de la llar–, però sí que pot vincular-los a descomptes.
Com deuen haver comprovat molts clients que hagin demanat un préstec per comprar una casa, els bancs donen la possibilitat de rebaixar l’interès de la hipoteca si es contracta seguretat per a la llar. Normalment es tracta d’unes dècimes de punts percentuals –per exemple, del 3% al 2,8%–, però amb la condició que, en el moment que es prescindeixi de l’alarma, es perd la bonificació de l’interès.
Això fa que, a la pràctica, el client s’estalviï uns diners cada mes en interessos, però alhora hagi de pagar una quota que pot superar els 40 euros al mes. A priori, el fet de tenir una alarma pot abaratir el cost d’una assegurança per a la llar, tot i que depèn del tipus de pòlissa, la companyia i el tipus d’alarma.
Malgrat això, val la pena fer el càlcul de quant és l’estalvi i quant costa la quota de l’alarma perquè, segons quina hipoteca es contracti, el client pot acabar pagant més.
Però les alarmes ja no venen només amb les hipoteques, ara també venen de la mà de serveis de telefonia. És el cas de Prosegur, una de les tres empreses líders del sector a Espanya –juntament amb Securitas Direct i ADT–, que des de fa més d’un any opera sota el nom de Movistar Prosegur per oferir instal·lacions de seguretat als clients de la companyia de telefonia.
El febrer de l’any passat Telefónica, matriu de Movistar, va adquirir el 50% del negoci d’alarmes de Prosegur per 300 milions d’euros a fi d’expandir el negoci de serveis per a la llar. Arran de l’operació, la companyia també inclou les alarmes en els paquets Fusión d’internet, telèfon i televisió.
Prosegur canvia d’estratègia
Amb l’entrada de Movistar al negoci, Prosegur ha desenvolupat una política comercial molt agressiva en relació als seus competidors per captar clients. La companyia regala l’equipament de l’alarma igual que fa ADT, però a diferència seva també la instal·la gratis, mentre que ADT cobra 49 euros, segons Selectra, empresa comparadora de serveis per a la llar. Securitas, per la seva banda, cobra 360 euros per l’equipament (es pot pagar a terminis) i 99 euros per la instal·lació del servei.
Movistar Prosegur també ha rebaixat la quota mensual dels primers deu mesos des dels 45 euros fins als 29,90, la més barata, tot i que un cop passat el termini torna a pujar fins als 45 euros, un preu superior als 43 que ofereix Securitas i, sobretot, als 33 d’ADT. Pel que fa a la permanència, Securitas Direct obliga a mantenir l’alarma durant tres anys i ADT durant dos, mentre que Prosegur no en té, però sí que té permanència de dos anys amb l’empresa financera.