L'empresa catalana de cosmètica Freshly Cosmetics aterra al mercat xinès

La companyia tarragonina ha començat a vendre els seus productes per la plataforma d’Alibaba Tmall Global

Mireia Trepat i Miquel Antolín, dos dels fundadors de Freshly Cosmetics
1 min

La companyia de cosmètica natural Freshly Cosmetics ha entrat al mercat xinès a través de la plataforma Tmall Global, l’e-commerce per a petites i mitjanes empreses d’Alibaba (l'equivalent a l'Amazon xinès) que agrupa milers de marques i té 800 milions d’usuaris actius.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Abans del desembarcament, Freshly Cosmetics va dur a terme un petit estudi de mercat en què va provar els seus productes en grups de xinesos d’entre 20 i 40 anys durant una setmana. Per donar a conèixer la seva arribada, a més, ha fet campanyes a través de les xarxes socials del país i ha recorregut a les influencers més seguides tant nacionals com internacionals.

Però el desafiament més important ha sigut a nivell logístic. El centre logístic que té la companyia a Gandesa envia directament els productes que es venen a la plataforma al magatzem que té Alibaba a la ciutat xinesa de Ningbo, i des d'allà es reparteix a qualsevol punt del país.

El cofundador de Freshly Cosmetics i conseller delegat, Miquel Antolín, creu que, “després d’haver convençut gairebé un milió de clients a Europa, aquesta internacionalització demostra que això és només el principi”. El mercat xinès ha experimentat en els últims anys un augment de demanda de la cosmètica natural i vegana. La responsable de Tmall Global a Espanya i Portugal, Angela Lin, assegura que la pandèmia encara ha fet repuntar més aquests tipus de productes.

Gràcies a aquest nou mercat, l’empresa, fundada l’any 2016, espera tancar l’any 2021 amb una facturació de prop de 55 milions d’euros i amb més d’un milió de clients.

stats