Les salsitxes Oscar Mayer no tindran el mateix propietari que els sabons Dove
El grup Kraft Heinz es fa enrere en la seva macrofusió amb Unilever, valorada en 134.560 milions d'euros, que hauria creat el segon grup més gran del món en el sector de l'alimentació
BarcelonaKraft Heinz, el grup nord-americà d'alimentació propietari de marques com Heinz (quètxup) o Oscar Mayer (salsitxes), ha retirat la seva oferta de 143.000 milions de dòlars (134.560 milions d'euros) per comprar la companyia angloholandesa Unilever, la propietària de productes tan populars com el desodorant Axe o els sabons Dove, segons han informat totes dues multinacionals en un comunicat conjunt.
"Kraft Heinz ha acordat de manera amistosa retirar la seva proposta de fusió de les dues empreses", assenyala el text, en què tots dos gegants de l'alimentació expressen el seu respecte mutu. L'operació, que ja havia rebutjat anteriorment Unilever divendres passat, podria haver suposat la creació del segon grup més gran del món en aquest sector, només darrere de la companyia suïssa Nestlé.
Així, doncs, una dotzena de les marques més conegudes del món, des del formatge Philadelphia fins als gelats Ben&Jerry's, haurien passat a estar controlades per un mateix grup si s'hagués fet aquesta macrofusió. Aquest gràfic mostra com hauria quedat l'univers dels productes de gran consum:
L'oferta de compra retirada per Kraft Heinz implicava el pagament de 50 dòlars en efectiu i accions per cada títol de la companyia Unilever, fet que representa una prima del 18% respecte al valor de l'empresa al tancament del mercat dijous passat. Tot i així, Unilever va considerar que la proposició infravalorava l'empresa i no tenia "cap mèrit", ni financer ni estratègic, per als seus accionistes.
Les accions d'Unilever han començat la jornada aquest dilluns amb caigudes del 8% a la borsa, mentre que quan divendres passat es van conèixer els intencions de Kraft Heinz de comprar l'empresa angloholandesa els seus títols es van disparar prop d'un 13%. En els últims anys hi ha hagut grans fusions empresarials, com la del sector de les ulleres de sol o el de la cervesa. D'altres, però, com l'acord entre les farmacèutiques Pzifer i Allergan, han acabat en paper mullat, i gual que la d'Unilever i Kraft Heinz.