BarcelonaEl jutjat mercantil número 3 de Barcelona ha desestimat la demanda de l'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (Adicae) contra CaixaBank per les comissions de dos euros que entre març i setembre de l'any passat l'entitat catalana va cobrar als clients d'altres bancs per utilitzar els seus caixers.
En la sentència avançada per Efe, el jutge assenyala que "no es pot reconèixer un dret absolut dels usuaris no clients d'una entitat bancària a utilitzar la xarxa de caixers automàtics d'aquesta entitat segons la seva conveniència". A més, recorda que retirar efectiu en un caixer per part d'un client d'una altra entitat "mai" havia estat un servei gratuït al país abans del març del 2015.
Comissions als caixers: cinc coses que has de saber
CaixaBank va optar per cobrar una comissió de dos euros als no-clients que optessin per treure diners dels seus caixers, una comissió que s'afegia a la que ja imposaven les entitats emissores de les targetes als seus propis clients a l'hora de retirar fons.
Tot i això, el banc català va anul·lar la mesura l'octubre passat, després que el govern espanyol ho prohibís a través d'una nova normativa, que estableix que el propietari dels caixers no pot cobrar directament a l'usuari sinó que ho ha de fer a través de l'entitat de la qual és client.
Així doncs, el jutge ha desestimat íntegrament les raons d'Adicae, que considerava que durant sis mesos CaixaBank va cobrar il·legalment aquesta comissió fins a embutxacar-se 16 milions d'euros. Tot i això, el magistrat entén que CaixaBank va informar adequadament els no-clients d'aquesta comissió i que l'entitat emissora de les seves targetes podia cobrar-los una comissió diferent.