Economia22/06/2017

Junqueras vol rescatar l'eix transversal a través del FLA

Revertir la concessió costaria 530 milions i facilitaria l'estalvi de 700 milions, segons informa 'La Vanguardia'

Ara
i Ara

BarcelonaLa Generalitat s'hauria proposat recuperar l'obra més gran que ha fet mai, la de la C-25 –és a dir, l'eix transversal que uneix Cervera amb Caldes de Malavella– amb l'objectiu de reduir el dèficit. Segons publica aquest dijous 'La Vanguardia', la conselleria d'Economia i Hisenda, dirigida pel vicepresident Oriol Junqueras, hauria demanat al govern espanyol els diners per fer aquesta operació al fons de liquiditat autonòmic, el FLA.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Junqueras espera que d'aquesta manera es pugui cobrir com a mínim el 70% del cost de recuperar aquesta concessió, que tindria un preu total de 530 milions d'euros, segons explica el diari. A canvi, l'estalvi financer que suposaria rescatar l'eix transversal seria d'uns 700 milions d'euros fins al 2040, any en què venç la concessió.

Cargando
No hay anuncios

El vicepresident ha recordat el matí d'aquest dijous que el Govern "té el mandat parlamentari d'estudiar totes les finestres de sortida". Tot i no aclarir si ja s'ha fet la petició al FLA, Junqueras ha dit que vol "parlar amb tothom" i ha remarcat la voluntat d'analitzar totes les finestres de sortida, "amb el benentès que sigui positiu per a tothom, com la societat i els inversors".

Segons el secretari d'Economia, Pere Aragonès, el Govern té l'obligació "d'estudiar tots els rescats que siguin possibles perquè suposen una part important del deute i poden generar estalvis". Tot i l'interès, Aragonès no aclareix si la Generalitat ja ha pres o no aquesta decisió.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, Cedinsa explota la C-25 amb un peatge a l'ombra, un sistema sense barreres a través del qual la Generalitat paga a la companyia en funció del trànsit que registra aquesta infraestructura. Cedinsa també gestiona els eixos del Llobregat, és a dir la C-16; el del Ter (C-17), i els d'Aro (C-31, C-35 i C-65).