Economia14/04/2016

La integració de les fragàncies Gaultier es menja guanys de Puig el 2015

El grup de moda i perfumeria guanya 126 milions, un 28% menys, però factura 1.645 milions, un 9% per sobre que el 2014

Elena Freixa
i Elena Freixa

L'Hospitalet de LlobregatEl grup català de perfumeria i moda Puig va guanyar un 28% menys el 2015. La integració de les fragàncies Jean Paul Gaultier, fins l'any passat en mans de la japonesa Shiseido, es va menjar part del benefici, que es va situar en 126 milions.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les vendes de la companyia van millorar un 9%, fins als 1.645 milions d'euros. El ritme va millorar després dels creixements minsos dels últims dos anys.

Cargando
No hay anuncios

El president i conseller delegat del grup, Marc Puig, ha explicat que aquest sacrifici de la rendibilitat ja estava previst en el pla estratègic de Puig, que passa per enfocar-se a la moda i perfumeria de luxe, així com arribar als 2.000 milions de vendes el 2017.

"Fa un any, ja vam projectar que la integració de Jean Paul Gaultier penalitzaria el resultat", ha dit el primer directiu de Puig. L'operació estava calculada en uns 90 milions i comportava el pagament d'una compensació a Shiseido per avançar la transferència de les llicències Gaultier a l'1 de gener d'aquest any en lloc del juny, com estava pactat inicialment.

Cargando
No hay anuncios

L'empresa també ha atribuït la reducció de guanys a l'esforç d'inversió que va fer l'any passat per fer créixer vendes, amb nous llançaments de fragàncies i obertura de botigues com les de Penhaligon's al Rockefeller Center de Nova York i L'Artisan Parfumeur a París. Totes dues marques van ser adquirides per Puig a principis del 2015.

L'empresa no té al full de prioritats noves adquisicions a curt termini, ha dit el conseller delegat, tot i que no les descarta si es donen oportunitats "que encaixin i que sobretot creïn valor".

Cargando
No hay anuncios

La volatilitat mundial penalitza

Puig fabrica el 100% dels seus productes a Europa després de desprendre's de la planta de Mèxic a principis d'any, on fabricava sabons. Les seves vendes, però, estan molt focalitzades a l'exterior en països emergents fora de la UE i els EUA, on té el 47% del seu negoci.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta exposició ha fet que l'alta volatilitat hagi afectat el curs dels resultats. Marc Puig ha repassat alguns fronts dels últims mesos, com la crisi a Rússia o al Brasil i la devaluació del 30% del peso a l'Argentina.

Litigis en marxa

Cargando
No hay anuncios

El president de Puig ha fet una actualització dels processos judicials en marxa contra cadenes de perfumeria com Saphir o Equivalenza, contra les quals va querellar-se per fer perfums equivalents a les seves marques i caure en competència deslleial.

"Ja tenim sentències judicials favorables a Puig en els dos casos i ara estem pendents que, en una d'elles, es pronunciï el Suprem", ha dit Puig.