Indústria

Els resultats refermen l'arriscada aposta de Lego pel plàstic reciclat

La multinacional danesa de joguines gasta un 60% més en matèries primeres més ecològiques

Lego
ARA
28/08/2024
2 min

BarcelonaLa multinacional danesa de joguines Lego, que en els darrers anys ha obtingut resultats positius, ha canviat el tipus de plàstic que utilitza per a la fabricació dels seus productes cap a resina feta amb materials reciclats i energies renovables. Aquesta política li representa un increment de fins al 60% dels costos, que l'empresa ha decidit no traspassar al preu de venda, segons informa aquest dimecres el diari britànic Financial Times.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons el conseller delegat del grup, Niels Christiansen, un 30% de la resina –el plàstic modelable amb el qual es fan les conegudes peces cúbiques de la marca– utilitzat durant el primer semestre del 2024 prové de fonts reciclades o renovables, com ara oli de cuina, i de materials de combustibles fòssils. "És entre un 40% i un 50% més car en termes del material. Però no ho passem al consumidor", ha assegurat Christiansen al Financial Times.

L'empresa vol estimular la demanda d'aquest tipus de plàstics reciclats entre els productors a fi que s'incrementi també l'oferta de materials més ecològics entre les indústries que utilitzen plàstics. El gir arriba després que Lego decidís eliminar gradualment el petroli i altres hidrocarburs de la seva cadena, malgrat que aquesta transició cap a primeres matèries més verdes té costos elevats, per arribar al 2032 amb tots els productes fets amb material renovable o reciclat.

En el procés, Lego també ha patit fracassos. Per exemple, l'any passat va haver d'abandonar un projecte per utilitzar ampolles de plàstic reciclades per fer les peces, però després de diversos intents va arribar a la conclusió que l'impacte en emissions de la fabricació era més alt que amb altres materials.

Beneficis abundants

Fa dues dècades, Lego era una companyia amb molts problemes, que patia sobretot la creixent demanda de joguines electròniques i videojocs que va afectar els fabricants tradicionals. De fet, va estar a punt de declarar concurs de creditors, però finalment es va saber adaptar als canvis en la demanda i va optar per aliar-se amb empreses com Epic Games, el desenvolupador de videojocs com el Fortnite. A més, va apostar pels parcs d'atraccions, per estrenar als cinemes pel·lícules pròpies i per fabricar joguines de franquícies cinematogràfiques com Star Wars o Harry Potter, de cara a competir amb multinacionals com Universal o Disney.

Segons el seu actual conseller delegat, el grup danès busca oferir productes per a la "totalitat" dels moments de lleure dels infants. També va veure una font d'ingressos en línies de productes per a un públic més adult però que ha crescut amb la marca, com ara caixes destinades a col·leccionistes –per exemple reproduccions d'estadis o monuments– o una col·lecció de rams de flors de peces de Lego.

Aquesta diversificació ha donat fruits a la multinacional, que va tancar els primers sis mesos d'aquest any amb un augment de les vendes del 13%, fins als 31.000 milions de corones daneses (uns 4.200 milions d'euros) i una pujada del benefici operatiu del 26%, fins als 8.100 milions de corones (uns 1.100 milions d'euros), en un mercat en què les vendes totals van caure un 1% a escala mundial, segons dades recollides pel Financial Times.

stats