Mattel, demandada per incloure l'enllaç a una web pornogràfica en una joguina de 'Wicked'
La multinacional nord-americana va retirar del mercat els productes amb la pàgina incorrecta
BarcelonaEl fabricant nord-americà de joguines Mattel ha rebut una demanda en un tribunal dels Estats Units per haver iclòs per error l'enllaç a una pàgina web de pornografia a la capsa d'una joguina de la pel·lícula Wicked.
Mattel –fabricant, entre altres joguines, de Barbie– va treure al mercat el mes passat diverses joguines relacionades amb el film Wicked, estrenat el 22 de novembre i protagonitzat per Cynthia Erivo i Ariana Grande. La pel·lícula, distribuïda per Universal, està ambientada en l'univers del conte infantil El màgic d'Oz i és una versió del musical de Broadway del 2003 que, alhora, és una versió de la novel·la fantàstica del mateix nom escrita per Gregory Maguire.
Per error, però, l'embalatge d'unes nines de Mattel no incloïa l'enllaç a la web oficial de la pel·lícula sinó a la pàgina de pornografia Wicked Pictures, que té un nom similar, segons han informat diverses agències.
Un grup de persones han posat una demanda col·lectiva contra la multinacional en un jutjat de Califòrnia. Una de les denunciants, Holly Ricketson, que viu a l'estat de Carolina del Nord, va explicar que va visitar amb la seva filla l'enllaç a la web que apareixia a l'embalatge de la joguina i va veure que hi apareixien "imatges pornogràfiques de nus integrals que mostraven relacions sexuals reals". Segons Ricketson, tant ella com la seva filla van quedar "horroritzades" pel contingut de la pàgina.
"Si la demandant hagués sigut conscient d'un defecte tan inapropiat en el producte no l'hauria comprat", assenyala el text de la demanda. Els demandants reclamen a Mattel una indemnització per danys i perjudicis, "perquè els productes estan adulterats, mancats de valor i no són aptes per al públic al qual estan destinats".
Productes retirats
La companyia va posar a la venda els productes amb l'enllaç incorrecte el mes passat, coincidint amb l'inici de la campanya promocional de la pel·lícula, i els va acabar retirant del mercat uns dies després. En un comunicat va reconèixer un "error tipogràfic" a l'embalatge i recomanava als compradors que ja havien adquirit el producte que llencessin les capses i evitessin visitar la pàgina web que hi apareixia.
La polèmica, que es va fer viral a internet, no ha afectat l'èxit del film, que en menys de dues setmanes ja ha recaptat uns 360 milions de dòlars a les taquilles de les sales de cinema de tot el món.