Automoció

Un català presidirà la patronal de l'automòbil després del polèmic adeu de Griffiths

La patronal espanyola de fabricants d'automòbils i camions escull Josep Maria Recasens en substitució de Wayne Griffiths

2 min
Josep Maria Recasens, nou president d'Anfac.

MADRIDLa patronal espanyola de fabricants d'automòbils i camions, Anfac, ja té nou president: el català Josep Maria Recasens, actual director general de Renault Group Iberia. Així ho ha decidit per unanimitat l'assemblea de la patronal en una convocatòria extraordinària celebrada aquest divendres.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Recasens entoma el càrrec per als pròxims dos anys i en substitució de Wayne Griffiths, conseller delegat de Seat i Cupra que va dimitir al mes de juny fruit de les desavinences amb el govern espanyol i, en particular, pel "poc compromís", a parer de Griffiths, de l'executiu de Pedro Sánchez amb el cotxe elèctric. "Li vull agrair la gestió a Wayne [Griffiths] en un context extremament complicat", ha expressat Recasens, en roda de premsa aquest divendres després de ser escollit. Recasens també ha anticipat que està "agendant" una reunió amb el govern espanyol.

L'actual director general de Renault Group Iberia aterra com a president d'Anfac en un moment en què el sector de l'automòbil no només s'enfronta a una total transformació –està vivint el gran salt del cotxe de combustió al cotxe elèctric–, sinó que també està en el punt de mira de les relacions comercials entre la Unió Europea i la Xina després que el Vell Continent hagi decidit imposar aranzels a cotxes elèctrics xinesos. Recasens, però, també ha destacat altres reptes: la digitalització, la volatilitat de preus, l'escassetat de matèries primeres –ha recordat la crisi dels semiconductors–, el "tsunami regulatori" i, finalment, la transformació del sector laboral. "El sector viu un moment clau i històric", ha resumit.

"Qui negui el vehicle elèctric està negant el progrés", ha afirmat el directiu, un missatge en línia amb els ecos que des de fa temps sonen al sector: queixes pel poc impuls públic al desplegament del cotxe elèctric. El sector assegura que només l'any 2023 s'han invertit 2.000 milions d'euros a l'Estat per avançar cap a aquesta transformació. "És tard per posar en qüestió el vehicle elèctric. El sector ha invertit per fer aquesta transformació i Espanya té unes condicions molt bones per tenir èxit", ha afirmat Recasens. El fet és que Anfac aspira a enfortir una activitat que vagi més enllà de la producció de cotxes: "Podem ser líders en noves tecnologies associades al cotxe", ha assegurat Recasens, que ha detallat que Espanya compta amb "el parc, la formació i el cost laboral i la competència".

stats