Indústria

El gegant automobilístic xinès Chery ultima el seu aterratge a la planta de Nissan de Barcelona

Les negociacions encaren la recta final a falta de tancar els últims serrells

La planta de Nissan de la Zona Franca de Barcelona.
2 min

BarcelonaNomés queden els últims serrells. El gran projecte que ha de culminar el procés de reindustrialització de la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona s'acabarà de negociar aquesta setmana des de la regió de Wuhu, a la Xina, on el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, marxa aquest dimecres per reunir-se amb la direcció del gegant automobilístic asiàtic Chery.

És la recta final d'una negociació que fa mesos que dura, en què han participat diverses parts, entre les quals la Generalitat i el ministeri d'Indústria. Aquest mateix dimecres Torrent ha expressat confiança en la materialització del projecte, i poca estona després, també el ministeri, que ha reivindicat la intervenció a títol personal del mateix ministre, Jordi Hereu. "El ministeri ha fet un seguiment de les negociacions i es mostra confiat en el fet que l'acord amb Chery es formalitzi definitivament en els pròxims dies", expressaven fonts del govern espanyol. Tots parlen del mateix horitzó: és qüestió de dies, de manera que a finals de la setmana vinent podria haver-hi l'anunci.

L'aterratge de Chery depèn també d'EV Motors, la companyia matriu propietària de l'empresa d'enginyeria Btech i d'Ebro, la marca que portaran gran part dels vehicles elèctrics que es preveu que es fabriquin a la Zona Franca. De fet, a principis de març hi va haver un moviment corporatiu per precisament facilitar aquest aterratge: QEV Technologies va acordar amb EV Motors la venda del 40% del D-Hub, el consorci encarregat de reindustrialitzar Nissan. L'operació, de 12 milions d'euros entre fixos i variables, buscava facilitar la possible entrada en el projecte del fabricant xinès de vehicles Chery, entre d'altres.

Recentment, directius d'EV Motors també s'han desplaçat a Wuhu, així com tècnics i també part de la cúpula de Chery han visitat diverses vegades la capital catalana en els últims mesos. Un dels elements que pesen sobre l'aterratge de l'automobilística és l'absorció del voltant de 600 extreballadors de Nissan que encara estan pendents de ser recol·locats.

Absolut secretisme

El clima, durant totes les negociacions i especialment aquests dies, és d'absolut secretisme. Torrent ha insistit que sempre han estat molt cauts en tots els passos, i que ho continuaran sent "fins que les parts implicades puguin explicar-ne els resultats". Per la seva banda, el ministeri, que tampoc ha donat més concrecions, sí que ha destacat que l'aterratge de Chery suposaria una inversió molt important i la creació de més de 1.000 llocs de treball directes. "El ministeri d'Indústria valora molt positivament l'impuls que suposarà per al sector de l'automoció, la creació de llocs de treball i per a la transició a la mobilitat elèctrica", han afirmat les fonts del ministeri.

stats