Aerolínies

Iberia s'ofereix a cedir el 52% dels vols d'Air Europa a la competència per poder comprar-la

L'última oferta ja preveia una cessió de fins al 40% de les rutes

ARA
i ARA

BarcelonaLa companyia matriu d'Iberia, IAG, planteja ara cedir a la competència el 52% de les rutes que oferia Air Europa el 2023 per tal d'obtenir l'aprovació de Brussel·les a la compra d'aquesta aerolínia. Aquesta nova oferta, segons han explicat fonts d'Iberia, busca rebaixar les sospites de la Comissió Europea sobre l'impacte en la competència del sector que tindria l'adquisició. De fet, en l'últim intent per convèncer la Comissió, IAG ja havia ofert la cessió del 40% de les rutes d'Air Europa.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta nova oferta, segons les mateixes fonts, es va dur a terme el passat dilluns 10 de juny. La proposta té com a novetat un seguit de mesures que pretenen demostrar al regulador europeu que es garantirà la competència. L'augment en la cessió de les rutes del 40% al 52% buscaria assegurar que en totes les rutes hi hagi diferents competidors que les operin, per tal que els viatgers puguin triar amb quina companyia volen volar.

Cargando
No hay anuncios

"Això no suposa una disminució de la capacitat, sinó la garantia de què a totes les rutes hi hagi diversos competidors i, per tant, diferents opcions per als viatgers. És un esforç molt important, que demostra el nostre interès per l'operació i el desig que la compra d'Air Europa es faci amb totes les garanties per als consumidors", afegeixen les mateixes fonts d'Iberia. Així doncs, ara caldrà veure què acaba resolent la Comissió Europea, tot i que no es descarta que hi hagi noves pauses en l'estudi de la proposta que resultin en una nova ampliació del termini. De moment han allargat el termini per prendre una decisió fins al 20 d'agost, malgrat que en un principi el calendari marcava com a data límit el 7 de juny.

El passat 10 de maig, el conseller delegat de IAG, Luis Gallego, va confirmar que la companyia havia proposat a Avianca, Binter, Iberojet, Ryanair, Volotea i World to Fly davant les institucions comunitàries com a candidats a quedar-se amb aquestes rutes sobrants (a la indústria d'aquest rol se'n diu remedy takers) per garantir la viabilitat de la compra. Air Europa i IAG són els dos grups d'aerolínies més importants d'Espanya. "La suma de forces de les dues aerolínies espanyoles més grans és essencial per desenvolupar el hub de Madrid al nivell dels del nord d'Europa, per millora la connectivitat d'Espanya –especialment cap a l'Àsia– i per generar noves oportunitats de creació de riquesa i ocupació al nostre país", insisteixen fonts d'Iberia.