AEROLÍNIES

Iberia revela que Barcelona no s'ha convertit en el seu segon 'hub' per culpa de Ryanair

Segons el director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, el procés es va veure interromput a causa del creixement del trànsit de la companyia irlandesa a l'aeroport de Girona

Efe
12/04/2012
1 min

MadridEl director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, ha revelat avui que l'intent de la companyia de convertir l'aeroport del Prat en el seu segon 'hub' –centre de connexions– després del de Madrid-Barajas es va frustrar per l'entrada massiva de l'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair a Girona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Iberia va començar a desenvolupar aquest projecte a començaments de l'anterior dècada, al mateix temps que la companyia alemanya Lufthansa va iniciar la conversió de l'aeroport de Munic en el seu segon 'hub' a Alemanya després del de Frankfurt, ha explicat Bolorinos en una taula rodona sobre la liberalització i competència en el sector aeri i aeroportuari, organitzada a Madrid per la Comissió Nacional de la Competència (CNC).

Segons el directiu d'Iberia, el procés es va veure interromput a causa del creixement del trànsit de Ryanair a l'aeroport de Girona, denominat per la companyia irlandesa "Barcelona Nord".

Bolorinos ha assegurat que, si no s'hagués produït aquesta circumstància, Iberia hauria desenvolupat el seu 'hub' al Prat en paral·lel al de Lufthansa a Munic.

No obstant això, segons l'opinió del professor de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona Xavier Fageda, que també ha intervingut en el debat, no es pot culpar Ryanair de l'abandonament per part d'Iberia del Prat, ja que l'aerolínia de baix cost irlandesa va generar a Girona trànsits nous i no de substitució.

Segons el parer de Fageda, malgrat les pretensions del Prat de convertir-se en un 'hub' per a vols de llarg recorregut, mai podrà ser-ho, a causa de l'espai deixat per Iberia.

stats