IAG diu que la caiguda informàtica de British Airways ha costat 90 milions d'euros a la companyia

El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, ha defensat el president de British Airways, Álex Cruz, per la seva gestió durant l'afectació

Willie Walsh, conseller delegat d'IAG, va assegurar fa dos anys que el grup no operaria vols de llarga distància des de Barcelona perquè era més eficient concentrar-se a Madrid
Albert Cadanet
15/06/2017
1 min

BarcelonaEl conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, ha avançat que el cost brut de la fallada energètica que va patir British Airways al maig ha costat 80 milions de lliures (91 milions d'euros) a la companyia. Ho ha anunciat aquest dimecres durant la seva intervenció en la junta general d'accionistes d'IAG.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Walsh també ha explicat que IAG ha posat en marxa una investigació independent per avaluar les causes i conseqüències de l'incident. D'altra banda, el conseller delegat del grup ha defensat la gestió d'Álex Cruz, el president de British Airways. Cruz es va convertir en el focus de totes les crítiques tot i que va assegurar que no dimitiria. Walsh ha dit que la feina de reestructuració dels sistemes, liderat per Cruz, va ser una "fita extraordinària".

Llums i ombres de l’era Álex Cruz

L'incident de British Airways va provocar la cancel·lació de més de 700 vols durant tres dies, que representaven el 28% de les operacions de la companyia dins d'aquell període. Walsh també ha aprofitat la seva intervenció per demanar disculpes i ha explicat que "British Airways està treballant per compensar els passatgers tan aviat com sigui possible".

Aquest problema no és l'únic que viu el grup IAG en temps recents. El mes d'octubre de l'any passat l'aeroport de Barcelona (on opera Vueling) va patir nombrosos retards i cancel·lacions que es van atribuir a la vaga de controladors francesos. Aquell incident va costar a la companyia 40 milions d'euros.

stats