Infraestructures

Hutchison invertirà 60 M€ per augmentar el seu negoci de contenidors del port de Barcelona

La capacitat de la terminal de contenidors creixerà un 26%

La multinacional Hutchison Ports invertirà 60 milions d'euros per ampliar la seva capacitat de tràfic de contenidors al port de Barcelona. El consell d'administració de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ha donat aquest dimecres llum verda a aquesta inversió, segons han informat fonts portuàries. En concret, el màxim òrgan portuari ha aprovat la següent fase de desenvolupament de la terminal BEST (Barcelona Europe South Terminal) que Hutchison Ports té al moll Prat del port de Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter El pànic a TrumpInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'ampliació permetrà augmentar un 26% la capacitat d'aquesta terminal, segons les mateixes fonts, amb set nous blocs de contenidors. Està previst destinar 31 milions de la inversió a l'obra civil, i els altres 29 són la inversió que BEST farà per incorporar maquinària, en concret 14 grues automatitzades ASC. Les obres es faran en les 10 hectàrees de terreny lliurades pel Port de Barcelona a la terminal de Hutchison fa un any i començaran abans de l’1 de maig del 2022. Un cop finalitzades les obres, la concessionària passarà de tenir 27 blocs de contenidors a tenir-ne 34. El port de Barcelona és una de les principals portes d'entrada i sortida de contenidors de l'Estat i ja ha superat els nivells de tràfic prepandèmia.

Cargando
No hay anuncios

Actualment BEST ocupa 80 hectàrees de terreny al moll Prat —que forma part de l'ampliació de la infraestructura barcelonina— i disposa de 1.500 metres de moll, amb un calat de 16,5 metres de profunditat. La terminal disposa de 13 grues de moll Super Post-Panamax, que poden operar els vaixells més grans del món, 54 grues automatitzades (ASC), dues grues a la terminal ferroviària (RMG) i 34 shuttle carriers. La primera terminal semiautomàtica desenvolupada pel Grup Hutchison Ports incorporarà vuit noves grues automatitzades ASC per donar servei als quatre primers blocs que posarà en funcionament a finals de l’any 2023. Posteriorment incorporarà sis grues ASC més, segons fonts del Port.

Referència mundial

La terminal va ser adjudicada el 2006 i va començar a funcionar el 2012, després d'una inversió inicial de 300 milions d'euros, i es va convertir en una de les terminals portuàries principals d'Europa i en una referència mundial. De fet, Hutchison Port Holdings va decidir implantar el seu sistema semiautomatitzat de Barcelona a altres terminals gestionades pel grup arreu del món. La terminal, a més, s'ha de convertir en un dels principals nodes de transport intermodal, ja que tindrà a tocar la futura terminal ferroviària del port que s'ha de beneficiar dels nous accessos.