Economia08/12/2018

Housfy inicia la seva internacionalització a Itàlia

La companyia tecnològica es dedica a la intermediació en la compravenda d'habitatges

Xavier Grau
i Xavier Grau

La proptech Housfy, fundada per Albert Bosch, Miquel Àngel Mora i l’emprenedor en sèrie Carlos Blanco, iniciarà al gener la seva internacionalització posant un peu al mercat italià, en concret a Milà, on vol reproduir el model de negoci que va iniciar a Barcelona i que ja ha estès als 500 municipis més grans d’Espanya, que suposen aproximadament el 73% del mercat immobiliari. La companyia tecnològica es dedica a la intermediació en la compravenda d’habitatges, cobrant una comissió única d’uns 3.500 euros (IVA inclòs), molt per sota del que cobren les immobiliàries tradicionals.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La plataforma tecnològica va tancar una ronda de finançament de dos milions d’euros amb el fons d’inversió Seaya Ventures l’estiu passat per consolidar el seu negoci a Espanya i iniciar el salt a l’estranger. Va ser la tercera injecció de capital des que va néixer l’abril del 2017. En total, Housfy ha captat un total de 3,7 milions d’euros de firmes d’inversió i business angels. I abans de l’estiu espera fer una nova ronda per consolidar la internacionalització, segons ha explicat a l’ARA el cofundador i conseller delegat de la companyia, Albert Bosch.

Cargando
No hay anuncios

Bosch assegura que la plataforma ja és rendible a Catalunya i espera arribar a la rendibilitat al mercat espanyol durant l’any 2019.

Des dels seus inicis, la plataforma ha multiplicat la seva facturació i la intermediació immobiliària. El seu primer any de funcionament, 2017, que no va ser complet, va facturar 160.000 euros, i aquest any espera tancar amb una xifra de negoci d’1,6 milions d’euros, després d’haver participat en la venda de més de mig miler de pisos a tot Espanya.

Cargando
No hay anuncios

Més plantilla

Segons els directius de l’empresa, Housfy va vendre al mes de novembre 84 pisos a tot Espanya, 20 més que a l’octubre, amb la qual cosa va assolir el seu rècord mensual. Més de la meitat de les vendes van ser a Barcelona i la seva àrea metropolitana, cosa que, segons Bosch, ja els situa com a segona agència immobiliària de la capital catalana, amb una quota de mercat del 4%. A Madrid i la seva àrea, segons el directiu, la plataforma té una quota de mercat del 2%. Aquest increment de vendes ha obligat la companyia a augmentar la plantilla, que ja voreja les 50 persones.