H&M llança Afound, una nova marca 'low cost' per remuntar els resultats

El benefici de la cadena sueca va caure un 13%, fins a 1.659 M€, durant l'últim exercici

Les marques de moda ‘low cost’ inunden el passeig de Gràcia
Agències
31/01/2018
1 min

BarcelonaH&M estrena nova marca. La cadena sueca ha anunciat aquest dimecres amb la seva presentació de resultats anuals que llançarà Afound, una insígnia de botigues 'low cost' que oferirà productes de marques "ben conegudes i populars", tant del propi grup com externes. Aquesta nova marca funcionarà com a 'outlet' per a la resta de botigues del grup i es provarà primer a Suècia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia va tancar l'últim any fiscal (entre el desembre del 2016 i el novembre del 2017) amb un benefici de 1.659 milions d'euros, una caiguda del 13,1% respecte a l'anterior. L'empresa ha atribuït aquests resultats a la feblesa de les vendes a les botigues físiques, així com el gir de la indústria cap al comerç online.

En aquest sentit, el grup suec ha reconegut que el seu negoci online encara no compensa la menor afluència a les botigues. "Les nostres vendes online i les nostres noves marques van tenir bons resultats, però la feblesa va ser a les botigues físiques d'H&M", ha afegit l'empresa. La facturació de la companyia va ser de 23.757 milions d'euros l'any passat, un 4% més.

"Per sota de la decebedora evolució recent, tenim raons per a l'optimisme i un bon aprenentatge, però necessitem accelerar la transformació encara més", ha assegurat la companyia. En el quart trimestre de l'any fiscal, el benefici d'H&M va caure prop d'un 33%, fins als 409 milions d'euros, mentre que les vendes van retrocedir un 4,3%, fins als 5.994 milions d'euros.

stats