Hesperia dispara un 168% el benefici i invertirà 80 milions en els seus hotels

El grup va multiplicar els seus guanys des dels 8,2 milions del 2017 gràcies a la venda de la participació del 8,1% que tenia a NH hotels per més de 200 milions d’euros

Imatge de l’Hesperia Tower Barcelona, icònic establiment del grup.
Xavier Grau
06/08/2019
2 min

El Grupo Inversor Hesperia, capçalera del grup hoteler català del mateix nom, va tancar el 2018 amb un benefici net de 22 milions d’euros, xifra que és un 168% superior a l’exercici anterior. El grup va multiplicar els seus guanys des dels 8,2 milions del 2017 gràcies a la venda de la participació del 8,1% que tenia a NH hotels per més de 200 milions d’euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons va informar ahir el grup hoteler amb seu a l’Hospitalet de Llobregat, aquestes resultats han permès reduir l’endeutament, cosa que li permetrà “fer front amb tranquil·litat” als plans d’inversió i expansió per als pròxims dos anys. Entre el 2017 i el 2018 Hesperia va reduir en 128 milions d’euros el seu deute bancari, i va tancar l’exercici passat amb un endeutament net de 110 milions d’euros. A 31 de desembre, el seu volum d’actius se situava en els 691 milions d’euros i el patrimoni net en els 362 milions d’euros.

La millora de la situació financera ha portat el grup hoteler a destinar més de 80 milions d’euros durant els pròxims dos anys a la renovació i actualització dels seus hotels, tant urbans com vacacionals, en el marc del pla inversor engegat per la companyia.

La companyia va tancar el 2018 amb una facturació de 139 milions d’euros, en la línia dels 140,6 milions de l’any anterior. Però tot i facturar lleugerament menys, el seu benefici va passar de 8,2 milions el 2017 a 22 milions el 2018. Segons va explicar ahir el grup hoteler, l’evolució durant el 2019 continua sent positiva. Així, en el segment d’hotels urbans millora l’ocupació en els establiments -excepte en els que estan en obres de millora- especialment a Galícia, Andalusia i Barcelona, principal mercat d’hotels urbans d’Hesperia, on té vuit establiments.

Respecte als hotels vacacionals, en el primer semestre del 2019 Hesperia ha tingut una lleugera disminució de les vendes, principalment per l’efecte de les obres de millora i seguint el que està passant a tot el sector, però s’ha detectat una tendència a la millora durant els tres últims mesos, segons va explicar la companyia.

Hesperia té actualment una cartera de 29 hotels: sis resorts vacacionals a les Balears, les Canàries i el sud d’Espanya -on fa una setmana va comprar La Manga Club-, i 23 hotels urbans a les principals ciutats de la península Ibèrica. Són establiments de tres, quatre i cinc estrelles, que sumen en total unes 5.000 habitacions.

“Estem en un moment important, amb un nou projecte empresarial il·lusionant i molt ben capitalitzat”, va assegurar ahir en un comunicat el conseller delegat del grup Hesperia, Jordi Ferrer. L’executiu va destacar que la sortida d’Hesperia del capital de NH i el rellançament d’un projecte hoteler independent han marcat un punt d’inflexió en l’evolució de la companyia hotelera.

Acords estratègics

Hesperia, a més, ha tancat en els últims mesos acords estratègics amb Apple Leisure Group (ALG) i Hyatt per a la comercialització de part de la seva cartera. Amb ALG acaba d’inaugurar el primer hotel de la marca Secrets (AMResorts) a Europa, el Secrets Mallorca Villamil Resort & Spa, i en els pròxims mesos obriran les portes el Secrets Lanzarote Resort & Spa i el Dreams Lanzarote Playa Dorada Resort & Spa. A més, a la tardor inaugurarà els dos primers Hyatt Regency d’Espanya: el Hyatt Regency Hesperia Madrid i el Hyatt Regency Barcelona Fira.

stats