El gran salt de Mediapro a Nova York
La inversió prevista en el nou equipament és de 70 milions la dècada vinent
BarcelonaEl grup Mediapro farà d'aquí menys d'un any el gran salt a l'estat de Nova York. Després d'aterrar a Miami i Manhattan, la companyia catalana obrirà l'abril del 2024 un nou centre de producció al gran parc audiovisual de més de 200.000 metres quadrats de Great Point, a la ciutat novaiorquesa de Yonkers, segons ha pogut saber l'ARA. La inversió prevista en el nou equipament és de 70 milions la dècada vinent.
Amb aquesta operació, el gegant audiovisual dona resposta a la falta d'instal·lacions tècniques que pateix la ciutat per l'elevada sol·licitud de rodatges que rep. L'estat de Nova York és el lloc del món que acull més rodatges i produccions audiovisuals i compta amb una forta política d'incentius fiscals per a la producció televisiva i cinematogràfica. Actualment, a la gran àrea de Nova York hi ha 126 estudis de producció i 31 en desenvolupament, però només 40 són adequats per a la producció de sèries modernes i actualment estan tots ocupats a llarg termini.
Aquest serà el sisè centre de producció de Mediapro als Estats Units: en té tres a Miami i dos a Nova York. A escala global, la firma fundada per Jaume Roures i Tatxo Benet té 24 centres de producció. El nou Campus Mediapro ocuparà una superfície de 10.000 metres quadrats, amb 4.500 metres quadrats distribuïts en tres platós i altres equipaments tècnics. Al mateix parc audiovisual de Great Point s'hi estan construint instal·lacions per a Lionsgate i Great Point Studio, promotors del complex.
Un dels trets diferencials d'aquestes instal·lacions és que un dels platós comptarà amb la tecnologia Unreal Engine per a la producció en realitat virtual. Aquesta aposta forma part d'un pla de la companyia per equipar els seus principals centres de producció amb aquesta tecnologia, que ja funciona a les seves instal·lacions de Barcelona i Miami. Per a l'any vinent, Mediapro preveu posar-la en marxa en un plató de Madrid.
El grup audiovisual va començar les operacions al mercat nord-americà fa més de vint-i-cinc anys i amb aquest Campus Mediapro comptarà amb més de 33.000 metres quadrats d'instal·lacions als EUA: 21.000 a Miami, 2.000 més a Manhattan i els 10.000 de Yonkers. Mediapro US produeix més de 5.500 hores de contingut, amb esdeveniments esportius per a competicions com la Concacaf, la Conmebol i la lliga canadenca, i opera deu canals de televisió. Té un equip de més de 200 persones i treballa per a la CNN, ESPN, beIN Sports i Hola TV, entre més.
Mediapro va facturar 1.209 milions d'euros el 2022 i compta amb una plantilla de 7.453 treballadors a tot el món, 4.890 dels quals són a Espanya i 1.588 a Catalunya.