Mèdia

El gran salt de Mediapro a Nova York

La inversió prevista en el nou equipament és de 70 milions la dècada vinent

Plató de Mediapro a Miami
2 min

BarcelonaEl grup Mediapro farà d'aquí menys d'un any el gran salt a l'estat de Nova York. Després d'aterrar a Miami i Manhattan, la companyia catalana obrirà l'abril del 2024 un nou centre de producció al gran parc audiovisual de més de 200.000 metres quadrats de Great Point, a la ciutat novaiorquesa de Yonkers, segons ha pogut saber l'ARA. La inversió prevista en el nou equipament és de 70 milions la dècada vinent.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb aquesta operació, el gegant audiovisual dona resposta a la falta d'instal·lacions tècniques que pateix la ciutat per l'elevada sol·licitud de rodatges que rep. L'estat de Nova York és el lloc del món que acull més rodatges i produccions audiovisuals i compta amb una forta política d'incentius fiscals per a la producció televisiva i cinematogràfica. Actualment, a la gran àrea de Nova York hi ha 126 estudis de producció i 31 en desenvolupament, però només 40 són adequats per a la producció de sèries modernes i actualment estan tots ocupats a llarg termini.

Aquest serà el sisè centre de producció de Mediapro als Estats Units: en té tres a Miami i dos a Nova York. A escala global, la firma fundada per Jaume Roures i Tatxo Benet té 24 centres de producció. El nou Campus Mediapro ocuparà una superfície de 10.000 metres quadrats, amb 4.500 metres quadrats distribuïts en tres platós i altres equipaments tècnics. Al mateix parc audiovisual de Great Point s'hi estan construint instal·lacions per a Lionsgate i Great Point Studio, promotors del complex.

Un dels trets diferencials d'aquestes instal·lacions és que un dels platós comptarà amb la tecnologia Unreal Engine per a la producció en realitat virtual. Aquesta aposta forma part d'un pla de la companyia per equipar els seus principals centres de producció amb aquesta tecnologia, que ja funciona a les seves instal·lacions de Barcelona i Miami. Per a l'any vinent, Mediapro preveu posar-la en marxa en un plató de Madrid.

El grup audiovisual va començar les operacions al mercat nord-americà fa més de vint-i-cinc anys i amb aquest Campus Mediapro comptarà amb més de 33.000 metres quadrats d'instal·lacions als EUA: 21.000 a Miami, 2.000 més a Manhattan i els 10.000 de Yonkers. Mediapro US produeix més de 5.500 hores de contingut, amb esdeveniments esportius per a competicions com la Concacaf, la Conmebol i la lliga canadenca, i opera deu canals de televisió. Té un equip de més de 200 persones i treballa per a la CNN, ESPN, beIN Sports i Hola TV, entre més.

Mediapro va facturar 1.209 milions d'euros el 2022 i compta amb una plantilla de 7.453 treballadors a tot el món, 4.890 dels quals són a Espanya i 1.588 a Catalunya.

stats