TRANSPORTS
Economia01/03/2011

Vueling deixa d'operar a l'Aeroport de Lleida-Alguaire

Air Nostrum assumirà la ruta a Palma i la Generalitat reconeix que la filial d'Iberia "costarà menys diners" que la companyia catalana

Acn
i Acn

LleidaLa companyia Vueling deixarà d'operar a l'Aeroport de Lleida-Alguaire a finals de mes, coincidint amb la finalització de la temporada d'hivern, segons ha anunciat el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, i han confirmat a l'ACN fonts de l'aerolínia catalana. La Generalitat retallarà les subvencions que ofereix a les aerolínies (1,9 MEUR l'any passat) entre un 15 i un 25% amb l'objectiu de reduir la despesa que suposa la infraestructura.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Farré ha explicat que Air Nostrum assumirà el vol a Palma de Mallorca que deixarà d'operar Vueling. La filial d'Iberia ja va operar vols a Menorca i Eivissa l'estiu passat i ara podria completar l'oferta a les Balears de l'aeroport de Lleida-Alguaire. Tot i això, caldrà veure si les operacions d'aquesta companyia seran parcials o s'allargaran durant tota la temporada. Dimecres que ve Air Nostrum presentarà, segons Farré, el seu pla d'operacions a Alguaire.

Cargando
No hay anuncios

El delegat del Govern ha assegurat que 'l'avantatge d'Air Nostrum és que opera amb aeronaus de 50 i 100 places i es pot ajustar bastant a la demanda real que pugui haver-hi' i que, per aquest motiu, preveu unes majors ocupacions que en els vols de Vueling (de 180 places) i una menor despesa en subvencions per part de la Generalitat. A més, ha afirmat que 'Air Nostrum pot fer la feina que ens convé fer i amb Air Nostrum tenim menys costos'.

Farré ha explicat que l'altra companyia que opera actualment a l'Aeroport de Lleida-Alguaire, Ryanair, mantindrà els dos vols que opera actualment a Frankfurt-Hahn i Milà-Bèrgam, i ha assegurat que la continuïtat d'aquesta companyia no perilla almenys durant els propers mesos. En total, la Generalitat estima que amb els vols de Ryanair i d'Air Nostrum es posaran al mercat uns 48.000 seients.