Automoció
Economia27/11/2021

El Govern proposa instal·lar a Lleida la planta de bateries

El polígon Torreblanca - Quatre Pilans seria el lloc escollit per la quantitat de sòl disponible

ARA
i ARA

BarcelonaEl govern de la Generalitat està treballant per portar a Lleida la fàbrica de bateries per al cotxe elèctric que promouen el grup Volkswagen, Seat i Iberdrola amb el govern espanyol. Tal com va avançar l’ARA, l’executiu català ha fet una última ofensiva per portar a Catalunya aquesta planta de bateries, i fonts del Govern han confirmat que s’està treballant amb instal·lar-la a Lleida.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El diari lleidatà La Mañana apunta aquest dissabte que el lloc escollit seria el polígon Torreblanca - Quatre Pilans, perquè és l’únic que té els metres quadrats necessaris per posar-hi la fàbrica. Es tracta d'un polígon de 400 hectàrees, la majoria de titularitat pública, cosa que podria facilitar un acord. A més, aquesta ubicació té diversos avantatges, com les bones comunicacions, ja que és a la vora del principal nus d’autovies i autopistes de Lleida (A-2, AP-2, A-22 i N-240) i a prop de la línia de tren. A més, té accés a l’aigua i a l’electricitat, ja que té a tocar una subestació elèctrica al barri dels Magraners.

Cargando
No hay anuncios

Segons va explicar a Catalunya Ràdio el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, “s’està treballant” en aquesta direcció per portar a Lleida la planta de bateries, i La Mañana també indica que des de la Paeria han confirmat l’interès de la Generalitat per ubicar la planta a Lleida. 

Cargando
No hay anuncios

Serà un consorci format per Seat, Volkswagen i el govern espanyol el que haurà de decidir la ubicació d’aquesta aposta industrial, que ha de permetre fer el gran salt en la fabricació de cotxes elèctrics a Espanya, i que també volen altres comunitats, especialment l’Aragó.

Fons europeus

El projecte de planta de bateries rebrà 4.300 milions d'euros procedents de fons europeus. La construcció és clau per a un dels principals sectors industrials d’Espanya, el de l’automoció, que té el repte de l'electrificació. La planta podria donar servei a la fàbrica de Seat de Martorell (on està previst invertir 5.000 milions d’euros per electrificar la gamma) i a altres plantes, com Volkswagen (Navarra), Stellantis (Aragó) i Ford (València).