Economia04/05/2021

El Govern destinarà 24 milions al manteniment de la C-31, la C-32 i la C-33

El Govern ha aprovat aquest dimarts impulsar un nou contracte per a la conservació integral dels trams d'autopistes que són concessió de la Generalitat que aixecaran les barreres de peatge el pròxim 31 d'agost. Es tracta de la C-31 i C-32 al Maresme i la C-33 des de la sortida nord de Barcelona fins a l'AP-7. Actualment, aquestes autopistes les explota la societat Invicat, del grup Abertis. De fet, la C-32, en el seu tram Barcelona-Mataró, és l'autopista de peatge més antiga d'Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per a aquest nou contracte impulsat aquest dimarts pel Govern, s'ha previst una despesa de 23,7 milions d'euros fins al 2025. Aquesta despesa es destinarà a la conservació d'aquestes vies per garantir la seguretat viària, les condicions adequades per a la conducció i l'estat òptim de conservació de la xarxa.

Cargando
No hay anuncios

Amb l'impuls d'aquest contracte, el Govern corrobora que a partir de l'1 de setembre d'aquest any assumirà la gestió i explotació directes d’aquestes vies. El nou contracte abastarà, entre altres tasques, les operacions ordinàries de manteniment d’elements com la senyalització vertical i horitzontal, les barreres de seguretat, l’enllumenat o l’abalisament d’unes vies que, a més, registren un important volum de trànsit. 

El 31 d'agost, a més d'aquestes concessions de la Generalitat, també finalitzen els peatges que explota Acesa, també del grup Abertis. Acesa té la concessió de l'AP-7 entre Salou i la Jonquera, i de l'AP-2 entre el Vendrell i Saragossa. Aquestes dues autopistes són concessió de l'Estat, i el govern espanyol ja ha tret a licitació els contractes per a la seva conservació, així com el contracte per assumir el centre de control d'autopistes a Granollers.

Cargando
No hay anuncios

La fi de totes aquestes concessions serà la supressió de barreres de peatge més gran que hi ha hagut fins ara a Catalunya i Espanya. Les concessions revertiran en les administracions titulars de les vies, Estat i Generalitat, però també tindran conseqüències laborals i econòmiques. En l'àmbit laboral, l'aixecament de barreres suposarà la presentació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per extinció per part d'Abertis per a 408 treballadors, la majoria dels quals es dediquen al cobrament de peatges. En l'àmbit econòmic, 132 municipis catalans per on transcorren aquestes autopistes deixaran de rebre en global 14,4 milions d'euros en concepte d'impost de béns immobles (IBI).