Glovo tanca una ronda de finançament de 150 M€
Lakestar i Drake (Papa John's) han liderat l'operació
BarcelonaL'empresa de repartiment a domicili Glovo ha anunciat aquest dimarts el tancament d'una ronda de finançament de 150 milions d'euros, liderada per la firma tecnològica de capital risc Lakestar i per Drake, propietària de la franquícia mundial Papa John's, amb el suport de nous inversors: Idinvest Partners, el 'private equity' europeu, i Korelya Capital, firma tecnològica de capital risc, que dona suport al creixement de 'start-ups' europees.
L'empresa establerta a Barcelona que entrega qualsevol cosa, des de menjar fins a productes de supermercat, utilitzarà aquesta injecció de finançament per reforçar el seu creixement global. Glovo se centrarà en ampliar el seu equip d'enginyers i expandir nous projectes innovadors, com SuperGlovo –repartiment de productes de supermercat–, amb l'objectiu de convertir-se en l'aplicació que entrega el que demana el client a cada ciutat.
Glovo ha aconseguit un total de 285 milions d'euros fins a la data després de tancar l'any passat una ronda de 134 milions de dòlars liderada por Seaya Ventures, Cathay Innovation i Rakuten Capital.
L'empresa, fundada el gener del 2015 per Óscar Pierre i Sacha Michaud, ha crescut gràcies sobretot a les injeccions de capital risc. En l'últim any Glovo ha començat a operar, de mitjana, en una ciutat nova cada quatre dies, segons explica la companyia, i actualment compta amb més de 1.000 empleats i s'està convertint ràpidament en l'empresa de repartiment més rellevant a l'Amèrica Llatina, Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica.
Glovo, expliquen els seus responsables, incrementarà la inversió en el desenvolupament i creixement de categories més enllà dels aliments, com la bugaderia o productes de supermercat. Per accelerar encara més el creixement d'aquestes categories, l''start-up' inverteix en supermercats propis a través de SuperGlovo, permetent que s'entreguin els productes de supermercat als clients en un període d'uns 20 minuts des de la realització de la comanda.
Aquestes botigues pròpies, indica l'empresa, emmagatzemen fins a 1.000 articles, cosa que permet que els repartidors facin les entregues a Barcelona i Madrid. Aquesta ronda d'inversió impulsarà l'expansió d'aquests supermercats en mercats prioritaris i ajudarà Glovo a oferir una experiència extraordinària als clients de tot el món.
Glovo també se centrarà en el seu nou projecte, Cook Room, espais lliures de clients, a diferència dels restaurants, específicament dissenyats per ajudar els proveïdors a atendre les seves comandes de manera eficient. Glovo ha obert Cook Room a ciutats d'Espanya amb aspiracions d'expandir el model a nivell mundial.
Oscar Pierre, cofundador i conseller delegat de Glovo, ha dit que hi ha "grans ambicions per aquesta ronda d'inversió", i en aquest sentit ha assenyalat que la seva principal prioritat és "invertir en capital humà".