Glovo seguirà fent servir autònoms tot i la llei 'rider'
La companyia contractarà 2.000 repartidors com a assalariats i donarà més "independència i autonomia" a la resta
BarcelonaTot i l'aprovació de l'anomenada llei rider, Glovo seguirà comptant amb treballadors autònoms a la seva flota. Fonts de la companyia expliquen a l'ARA que l'empresa ha estat treballant en els últims mesos en un "pla de transició" per adaptar la seva operativa a Espanya. A la pràctica, aquest canvi de model implica que l'aplicació contractarà directament 2.000 repartidors abans que s'acabi el 2021 amb "horaris i retribucions fixes, i rutes concretes per a aquells serveis que, per la seva naturalesa, són viables tecnològicament i operativament". El 12 d'agost entrarà en vigor l'obligació per a les plataformes digitals de repartiment de deixar enrere el model de falsos autònoms i contractar els riders com a assalariats.
No obstant, aquests missatgers en plantilla només suposaran un petita part de la flota de Glovo. La resta seguiran sent autònoms, però ho faran amb un "nou model" que, segons la companyia, "segueix el criteri establert pel Tribunal Suprem i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea". "Aquest model inèdit tindrà noves característiques i permetrà operar de manera simultània amb altres aplicacions i activitats amb total flexibilitat, autonomia i independència", asseguren des de Glovo. L'empresa defensa que ha treballat "a contrarellotge" durant els últims mesos per adaptar-se a la regulació espanyola i assegura que té el "compromís de complir amb el marc normatiu" a Espanya.
Llibertat per fixar preus
La multinacional ha avançat aquesta nova estratègia a través d'una entrevista per a diferents mitjans del seu director general per a Espanya i Portugal, Diego Nouet. "[Els riders] ja no estaran sotmesos a les franges horàries, sinó que tindran lliure elecció de jornada. També fixaran els preus del servei, un poder que ara estava en mans de les plataformes", ha destacat el directiu. Actualment la companyia compta amb una flota d'entre 9.000 i 12.000 repartidors a Espanya, dels quals de moment 2.000 estarien contractats a temps complet o parcial abans de finals d'any.
El model triat per Glovo implica que la companyia descarta la via de les subcontractacions o les cooperatives de repartidors, que ja han començat a aplicar alguns dels seus competidors com a resposta a l'entrada en vigor de la llei rider. "El model plantejava riscos d'incórrer en cessió il·legal de treballadors", explica Nouet.