Glovo aterrarà a Itàlia i França i es prepara per a la tercera gran ronda

La plataforma d'enviaments instantanis va tancar l’any passat amb una facturació de 260.000 euros, un 30% més del que tenia previst

Glovo aterrarà a Itàlia i França i es prepara per a la tercera gran ronda
Júlia Manresa
20/01/2016
2 min

Des que ha començat el nou any, en bona part de les parades de metro de Barcelona s’hi poden veure anuncis de la plataforma d’enviaments instantanis Glovo. Això és una prova dels plans d’expansió d’aquesta start-up per al 2016. Glovo va tancar l’any passat amb una facturació de 260.000 euros, un 30% més del que tenia previst, i després d’aquests resultats la plataforma ja està preparada per començar a operar a París i a Milà a partir del març. A més, al febrer Glovo començarà a operar conjuntament amb les plataformes de diversos comerços en línia que oferiran el seu servei d’enviament en menys de 40 minuts directament després d’efectuar la compra.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Una ronda de finançament de dos dígits

Els fundadors de Glovo preveuen que serà un any clau per a la companyia. L’objectiu d’aquest 2016 és consolidar-se al mercat espanyol, on actualment tenen presència a Barcelona, Madrid i València, però sobretot fer el pas cap a l’estranger, amb París i Milà en primer lloc. Després que aquest any hagin comptat amb l’entrada dels fundadors de Wallapop com a accionistes de la companyia en la seva segona ronda de finançament de dos milions d’euros, Glovo es marca la fita de demostrar als seus inversors que pot operar amb èxit en grans capitals europees per acabar el 2016 amb una tercera ronda que haurà de ser de dos dígits. Amb aquest capital, la plataforma ja podrà fer el salt a una ciutat amb més competència i logísticament més complexa com Londres, tal com expliquen els seus fundadors, Óscar Pierre i Sacha Michaud.

Glovo va néixer a Barcelona a principis del 2015 i des d’aleshores ha captat 2,1 milions d’euros en capital públic i privat a través de dues rondes de finançament en les quals han invertit els cofundadors de Tuenti, Zaryn Dentzel i Félix Ruiz; l’exdirectiu de Google Bernardo Hernández; el fons Antai Ventures, que és el braç inversor dels fundadors de Lets Bonus i Wallapop, i també el fons Cube Investments.

Actualment aquesta start-up100 glovers o recaders actius a Barcelona, que van arribar als 120 abans de Nadal. Un altre objectiu d’aquest any és aconseguir reduir al mínim el preu de l’enviament -ara és de cinc euros i mig- gràcies als acords amb comerços com ara Punt Fresc i Matías Buenos Días.

stats