Economia25/09/2018

Gigi Barcelona preveu elevar les vendes fins als 6,5 M€ aquest any

Albert Cadanet
i Albert Cadanet

El sector de l’òptica disposa actualment de tres models de negoci ben diferenciats. D’una banda, les marques low cost, que opten per una producció en massa i realitzen les vendes sobretot a través del canal online. En una segona categoria hi ha les firmes amb un nom ja consolidat (Ray Ban o Carrera). I, finalment, hi ha un conjunt d’empreses independents que aposten per un tracte més artesanal de les muntures. Gigi Barcelona es correspon amb la tercera definició.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“La idea era crear una marca amb un disseny acurat, utilitzant materials de qualitat i amb la capacitat de competir internacionalment”, explica Patricia Ramo, fundadora i consellera delegada de Gigi Barcelona. Ramo, filla i neta d’empresaris del ram, va crear la marca canviant radicalment la idea de negoci dels seus predecessors. Als anys 60 el seu avi tenia una fàbrica d’ulleres al Poble-sec, mentre que el seu pare, als anys 80, va decidir comprar el producte a l’Àsia i distribuir-lo per Espanya. “Al final el model va quedar obsolet; si competeixes en preu, sempre hi haurà algú més barat que tu”, diu Ramo.

Cargando
No hay anuncios

L’aposta de Gigi passa per vendre a les òptiques i treballar amb materials nobles com l’acer, el titani i l’acetat. El disseny de les ulleres es fa a la seva seu de Cerdanyola del Vallès, mentre que la fabricació es trasllada a la Xina, “garantint que el procés és com més artesanal millor”, diu Ramo. A diferència d’altres companyies, les vendes online tenen un pes poc important a Gigi Barcelona. “A través de la web només venem ulleres de sol i ho fem per posicionament de marca”, explica.

Amb quatre anys de vida, Gigi Barcelona va facturar cinc milions el 2017 i preveu facturar-ne 6,5 aquest any. “Cada mes superem l’anterior en vendes, i el feedback que rebem és molt bo”, diu l’empresària. La marca fabrica vora 10.000 ulleres al mes i té més de 3.000 clients repartits per 40 països: França i Itàlia són els seus principals mercats.

Cargando
No hay anuncios

Expansió a la capital catalana

De cara al 2020 l’empresa té la intenció d’obrir una botiga física a Barcelona. A part, la marca vol tenir una petita planta l’any 2021, també a la capital catalana. “La idea és fer-hi prototips però també col·leccions més especials”, pensant en la dinamització del procés de producció, apunta Ramo.